Lite tricks för en nybörjare

h3nriik

Ny medlem
Hej, jag har kört snowboard i 2 år och nu har jag börjat köra skidor, och jag vill lära mig lite tricks. Har endast kört i 3 veckor kanske, men jag kan 180, X (när man korsar skidorna), X och tar under skidorna och vanlig grab. Är det bra för en som bara åkt i typ 3 veckor? Och är det någon/några som kan lära mig lite grundtrick?

Tacksam för svar!

Aa håller på med det, men jag kommer bara 180 :S Fattar inte felet, jag tar fart med armarna kollar över axeln i hoppet. Vad är felet?

Tack för alla svar! Jag kommer nog ha nytta av dom i framtiden :)

Hmm ..:D du ska trycka upp dej å ta i med armarna å kolla över axeln ..! <) går de inte då kan du ju pröva andra hållet

hmm.. du kanske kör 3:a i ett för litet hopp.. jag byggde ett hemma å det var typ 1 meter. det gick som inge bra xD kom bara till 180.. sen provade jag i ett större hopp å då satt den fint x) vet inte men så var det för mej iaf :S

hmm.. du kanske kör 3:a i ett för litet hopp.. jag byggde ett hemma å det var typ 1 meter. det gick som inge bra xD kom bara till 180.. sen provade jag i ett större hopp å då satt den fint x) vet inte men så var det för mej iaf :S

h3nriik sa:
Aa håller på med det, men jag kommer bara 180 :S Fattar inte felet, jag tar fart med armarna kollar över axeln i hoppet. Vad är felet?

kolla mot horrisonten för att du inte ska luta bak eller fram när du snurrar..
första gången jag försökte 360 så kollade jag varken runt axeln eller mot horrisonten.. men jag satte det ändå efter typ 5 timmar.

förresten, vad heter det tricket då man gör en mutegrab fast man grabar nästan framme vid nosen? skriv i gästboken...

Träna hemma på golvet hemmavid med 360s... då borde du få in snurrtekniken, tränar man lite grann brukar de flesta komma till kontrollerade 540 hemma i vardagsrummet. Gör man en lätt plog på själva kicken brukar man få lite extra snurrhjälp. Ett annat tips är att markera uthoppet hårt med staven man snurrar runt (vanligtvis vänster) och kastar den andra snett uppåt. Vissligen blir det en typisk sträckt oldschool hellikopter då, men 360 i alla fall...

Senast ändrad:
Boked sa:
ehrm..
man sätter ju 3;a på marken nästan.. :P

i 1meters hopp kan man ju nästan köra slow :D

h3nriik sa:

ta inte bara i med armarna hjälp till med fötterna också!

bostromtom sa:
jag klara 360 backflip och side flip då
tsss... de dummaste inlägg ja sett på länge ! är det något du försöker bevisa genom att säga så där ?

ja trro ingen här på FR kommer berömma dig för de ! ge han lite småtips istllet för att hålla på och skryta

Det tjänar ingen på i längden

backflip är ett snyggt och lätt trick. det handlar nästan bara om att våga, bygg en ganska brant stor kick med brant puder landning och kasta dig bara bakåt ;P...

Henke72 sa:
Men trea lägger man ju typ i ett 30-40cm hopp
men då får man ju spina för det lilla man är värt
trea lägger man på marken utan problem om man bara har tekniken..

det är de det hela ligger i.. att ha rätt teknik när man snurrar..

tryck ifrån på kicken, ta i med armarna och titta runt axeln efter ladningen hela tiden.. då kommer de att fungera tillslut

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp