IsakHemmingsson sa:
Gavva sa:
Som du säger så är Tan Tien helt klart bättre om man ska hålla på med shuvits, manuals, bigspins osv.
Men jag ser absolut ingen anledning att välja Tan Tien före Dervishen om man endast ska hålla på med crusing i och med att Dervishens flex är så otroligt mycket skönare.
Sedan går det ju såklart också trixa med Dervishen ifall man vill ^^
1. Har kört på både Dervishen och Tan Tien (har en tan tien). Och jag personligen tycker att Tan Tien är mycket skönare att ''cruisa'' med om du vill kalla det så.
Haha, inte för att bortförklara nu men, 1. Jag sa personligen..
2. Flexen på Dervishen är ingen skillnad på jämfört med Tan Tien, eftersom dom är gjord av precis samma material (bambu, epoxi, och glasfiber).
3. Köp Tan Tien oavsett..

hehe
1. Idioti... Dervishen har längre hjulbas vilket gör att det finns mer att svikta på, en flex 2 tan tien motsvarar flex 1 dervish och en flex 3 tan tien är inte lika mjuk som en flex 2 dervish ... så att säga att flexen är lika är bara dumt.
2. Trådskaparen har redan en platypus som är slipstreams motsvarighet till tan tien och han ville ha en skönare surfkänsla och det skillnaden får du inte med en ungefär likadan bräda
3. Tan Tien'en är för kort för allt som heter dance, samt shuvits kan jag göra på både min dervish och polarens vanguard samt polaren som har vanguarden kan manuala bättre än polaren som har tan tien ... end of story, det går att lära sig oavsett vilken bräda han har, bara att han måste ge sig fan på det.
4. Köp dervishen eller s-flexen! Mer allround och större skillnad mot din nuvarande om man jämför mot vad en tan tien blir.
edit: tan tien'en är 6cm kortare, har en hjulbas som är 9cm kortaren och är 0,5cm tjockare än dervishen. Samt att den har 3mm högre konkav och 2mm lägre camber... men ändå väger båda 1.6kg även om nu tan tienen har längre nos/tail ... alltså är inte mixen med "precis samma material (bambu, epoxi, och glasfiber)" samma. Därför stämmer inte heller ditt påstående "Flexen på Dervishen är ingen skillnad på jämfört med Tan Tien" ...
www.longboardshop.de om du vill läsa mer specs :P