Longboard noob som behöver hjälp!

Köp truckar från Randal eller Paris istället, mycket skönare än de från Orginal.

Vart har du hittat just den brädan? Varför just riviera hjul och orginal truckar? Länka gärna :)

Jag har aldrig (vad jag vet) provat riviera hjul men inte läst något om dom heller :P

Jag har hittat en komplet urskog på junkyard med riviera hjul men jag har hört att junkyard suger....
Kan nån nämna en annan sida som man kan köpa helst kompleta urskog?:D
Är orangutang bra?:cool:

orangatang/abec11/seismic, finns många hjulmärken... vad vill du göra? De skönaste hjulen jag kört är Abec11 Grippins 81a

Har du snöat in dig på Urskog enbart för denna tråden eller någon annan anledning?

Jag har 3 set O-tangs och tycker dom är grymma :D

mrboard.se hade ju helt klart grymma priser och han vet vad han håller på med till skillnad från junkyard!
Sjukt mycket bättre att supporta en sådan butik/företag :)

Spangel sa:
orangatang/abec11/seismic, finns många hjulmärken... vad vill du göra? De skönaste hjulen jag kört är Abec11 Grippins 81a
Som sagt kommer nog testa allt tänkte göra egna slajd handskar men jag kommer nog mest crusa.:cool:

Orangatang Stimulus och 4President i 80a är trevliga hjul som borde passa dig. Har även läst mycket positivt om Abec 11 men tyvärr inte testat deras hjul själv.

Om man ska slajda är då urskog stubbe som ser mer ut som en dh bräda eller en crusing bräda typ pinne bästa att ha?
Har formen någon betydelse?:)

Kan man slidea så kan man, men allt beror på teknik konkav och hjulbas. Men som sagt det går att slidea med allt!

stubbe kommer slidea mer, eftersom den är dropthrough. men i början kommer du kunna slajda lika lite med båda ;) skillnaden märks inte förrän man blir bättre

Ok men vilken tycker ni att jag ska satsa på stubbe med typ paris truckar och stimilus hjul?

Jag hade valt Stubbe alla dagar i veckan. Paris och Stimulus blir fint.

Tack för all hjälp!:D:)
Tror ni att man kan få allt komplet på nån sajt för kanske ett bättere pris typ köp bräda och truckar och allt det där och få ett typ special pris?

varför köpa komplett? :P köp bräda, truckar, hjul var för sig. så länge det inte är nån särskild rea så brukar det kosta lika mycket

Spangel sa:
det är bara utseendet som skiljer. Jag har en Urskog Kil, tycker inte du ska skaffa en sån x)
Löv eller Pinne skulle jag säga, beroende på vilken du tycker är snyggast, ungefär :D
Varför är Kil inte bra?

Hej!
Ville bara säga att jag haft sticka och kvist (samt en frö) och måste bara säga att jag älskar urskogs brädor. Men hittills får jag nog hålla kvist som favoriten. Den har sån skön flex så det känns som man får skjuts ur svängarna dessutom har den bra svängradie för att cruisa i stan. Tyckte stickan var lite för stum och kändes inte lika stabil.

Tillbaka
Topp