Longboard

Longboard
kort bräda kan vara bra att ha om du planerar att åka i stan lite mer. en kort bräda har kortare svängradie än en stor bräda har. om du vill ha en "svänging" bräda så köp en kort.

om du vill åka med lite mera fart och ha större svängradie så råder jag dig att köpa en större bräda. en större bräda är ju mer stabil i högre farter men också mindre bra att köra tajta svängar med.

en mjuk bräda med mycket flex är skönt att ha om du vill cruisa runt mycket. en styvare bräda är bättre om du vill köra lite fortare.
det som du ABSOLUT INTE ska köpa en en sector9 bräda med deras truckar. deras brädor är helt okej men deras truckar är heeeelt värdelösa! de truckar du ska köpa OAVSETT vilken bräda du än köper är randall2-truckar. dessa truckar är det bästa inom longboard och helt underbara. de kostar ca 500kr paret och är då såklart utan däck lr lager.

om du vill köpa dig en bräda så råder jag dig att gå till rockaway beach på gamla brogatan, där finns det hur bra brädor som helst och även randall-truckar. om du frågar efter Dan eller Jonas när du kommer dit så kan du få ett riktigt bra packetpris på både truckar,lager och bräda.

om du vill göra dig en så kan jag förklara lite mer ingående senare om du är intresserad. d är inte särskilt svårt och faan så mycket coolare än att köpa sig än. har själv byggt min och den funkar perfekt att åka på i alla lägen. kom 5a i sm i downhill på den, men den fungerar lika bra att köra slalom med!

Longboard
ja håller defenitift med om sector nines truckar o att Randals truckar är bra, men om du inte har åkt så mkt longboard tror jag inte att du känner nån skilldnad får att plocka ihop en bräda med olika tillverkare på truckar o de men den finns såklart ingen defeckt i det.

Longboard
En gammal tråd det här, men tänkte att jag ändå kanske kunde spinna vidare..?!

Har kikat på longboard.se i deras shop och blivit rekommenderad en Sector9 Cosmic2. Läste sen här vad FrankieBoy skrivit om deras och Randalls truckar. På den brädan jag kollat på sitter det Gullwing-truckar. Förstår ju, av prisskillnaden, att det inte spelar i samma division som Randall, men min fråga är hur de fungerar? Suger de lika hårt som Sector9s egna eller är det okej grejer?

Tänkte också kolla var folk rekommenderar att man köper sin bräda om man bor i närheten av Göteborg. Är det internet som gäller? Eller finns de bra butiker i stan?

Stort tack på förhand!

Longboard
det beror väl helt på vad man menar med att göra nåt.. nej, man kan inte köra den som en skate men om man vill åpka skate så tar man fram skaten.. men det som e så cleant med longboard är att det e så jävla skönt att bara glida runt på.. det går fort, ingen ansträngning och så e det kul som fan..

Tillbaka
Topp