Longboard

MrHolm

Ny medlem
Longboard
Hallå, nu är det så att jag är intresserad av det här med longboard, mest som ett transportmedel i stan.. inte till att bomba eller köra downhill, självklart kommer det att bli lite sånt också eftersom man kommer vara tvungen att ta sig fram.. men vad föreslår ni för bräda som är lätt så att man kan bära den med sig och enkelt "pumpa" sig fram? Jag väger 75-80 någonting och är väll 185 cm..

Och sedan ytterliggare en fråga till er longboarder, hur stannar man med en longboard? jag menar efter ett långt åk där du kommer upp i över 40 km/h?

Longboard
kör själv på årets kahalani citycruiser (en av de lättare som finns att tillgå på marknaden) som är utkarvad vid hjulen för ännu skarpare svängar. fungerar utmärkt i de avseenden du nämner och vill du köra downhill så ere bara å skruva åt truckarna. kör själv på ett par 180 millimeters och valde att tumma lite på svängflexet å dra åt för att få bättre stabilitet i högre farter då den tenderade att vobbla före ingreppet. kan rekommenderas att titta in hos dan å brorsan på östgötag. vid medis på söder.. dom e fett schyssta å hjälper dig tillrätta men satsa på ett par grüna "abec 11" hjul ist. för krypto som är mkt hårdare, "går hårdare" å låter avsevärt mera.. fördelen me krypto är att de är startsnabbare å enligt somliga lättare att drifta med tack vare materialet men nackdelarna väger över tycker ja om du inte prompt vill ha ett designat hjul. just att abecen går så tyst är oerhört soft men det finns fyra olika hårdheter att välja på ska väl nämnas å d kostar 425 mynt löst att inhandla! just designen är en annan aspekt på det hela. vill du ha en flashigare bräda än kahalanis egna så kika på motion brädorna från kanada eller varför inte sofo longboards vars butik ligger ett par korta men sköna svängar från kahalanis tillhåll...

ftr bromsar man genom att sätta ner ena dojan i backen å slipa ner skosulan eller den alternativt sett minst lika fullgoda varianten att handlöst kasta sig av å hoppas på att landa mjukt i nån närliggande buske..

->chill

//big J

Longboard
Det där med kahalani låter ju spännande men hur mycket skulle en sådan bräda kosta om man inte inräknar inköpet av nya hjul? Det där med att bromsa är ju lite oroande, det är det som är fördelen med freeboard, men då är det jobbigtr som fan att pumpa på plan mark..

Longboard
kahalani gör jätte bra brädor som är lätta att bära om du ska ha den stan och den är lätt att pumpa sig fram på, men dom är rätt dyra: 2700 med randall 180 truckar, Abec 11 Grippins hjul(riktigt snyggt med gröna hjul), och kullager.

Longboard
Ok, jag är van vid snowboard så jag tycker inte att 2 och 7 är ett sådär hissnande pris direkt, klart att det är mycket pengar men vafan.. Får väll se till att besöka dem under dom närmaste dagarna..
Tack för hjälpen..

Longboard
Aja, får man fråga, det verkar vara viktigt med Designen här, o köp inte nåra jävla grippins eller flashbacks!
Skribble abec 11 är ett märke! Så alla hjul kostar inte lika mycket!

Köp ett par gumballs, 76 mm stora och ett par med 81 i durometer, snabba o tysta.

Ska du köpa en bräda ska du köpa en av Sofo Skumbrädor med randal Luge truck och 97 mm flywheels!

Longboard
Hallå, nu är det så att jag är intresserad av det här med longboard, mest som ett transportmedel i stan.. inte till att bomba eller köra downhill

Olle ;) han ville INTE ha en downhill bräda :P

köp en sofo pintail eller sofo stinger.. dock ska du köpa gumballs 76 som mr.Olle säger.. Kocksgatan 19 ligger affären.. dock är deras hemsida nere för tillfället men kmr snart upp igen..

Skribble krypronic aka krypto behöver inte vara hårdare.. och dom går inte hårdare än vissa abec11 hjul.. plus på abec11 hjulen så suger gummiblandingen.. så..

ps. Olle vi åker imrgon på eftermiddagen.. puss

Longboard
Tack så mycket för alla svar.. Var intill stan idag och skulle besöka både kahalani och sofo, men eftersom att kahalani inte hade öppet när dom skulle så gick jag vidare till sofo där jag efter lite snack och testning fick mig en Stamped "Combat", ett par R-II/180 truckar och ett pack med Kryptos 76 mm deck.. hela kalaset gick på 2800 och jag är välldigt nöjd med det..

Longboard
så det var ett bra köp? har bara glidit lite inne i stan och från tunnelbanan och från bussen, men hittils känns den välldigt bra..

Longboard
Freppa brukar kunna trolla ihop dom mest fantastiska små longboard kit.
Du fick det allra bästa mannen! Då ses vi nog på asfalten ngn dag..

Skate on doggi!!

Longboard
2800 var lite i överkant, www.longboardshop.de är att rekomendera om du vill spara lite pengar till ett par extra hjul eller något.
jag ska inte bara vara trist och tråkig nu, jag tror och vet att du gjort ett både tjusigt och oerhört trevligt köp! rulla lugnt!

Longboard
"support you local dealer"

de gar att sakert att spara smaslantar genom utlandet, dock krangligare, tar langre tid och inte mycket till att stotta dom longboard butikerna som finns i sverige..

om alla skulle bestalla fran utlandet kommer folk trottna pa att stotta sporten och butiker som aven kan fixa spons i tavlingar etc kommer inte existera.

svenska butikerna har pressat priset rejalt . sa pass lagt sa att momsen och hyran kan bli betald.

upp till var och en helt enkelt men nagot att tanka pa nar ni ska ha nya prylar.

snaken

Tillbaka
Topp