Look pivot 14 eller Marker Titanium 12.0?

• Trådstartare Trådstartare jh
  • Start datum Start datum

jh

Ny medlem
Har köpt 2 par begagnade skidor från -06 och tänkte göra mig av med det ena paret. Tycker dock att det är lite svårt att avgöra vilka bindningar jag ska behålla, Look pivot 14 eller Marker titanium 12.0. Ngn som har tips? Skidan jag tänkte behålla är en Völkl mantra -06 som är 94mm i midjan. Kör blandat men letar mest sköna åk utanför pisten.

De några år gamla Pivot 14 är inte samma som de nyare med "FKS" turntablehäldel, de det lär fortfarande vara ett bättre val än markern dock.

JL76 sa:
De några år gamla Pivot 14 är inte samma som de nyare med "FKS" turntablehäldel, de det lär fortfarande vara ett bättre val än markern dock.
Vad är skillnaden? De äldre look pivot är ju sjukt lika fksen. Trodde det bara va tådelen som är lättare på fks.

jhei sa:
JL76 sa:
Vad är skillnaden? De äldre look pivot är ju sjukt lika fksen. Trodde det bara va tådelen som är lättare på fks.
de "gamla" är samma men under ett par år fanns en modell som hette Pivot men den hade en anna men liknande häldel, kolla in bilderna i denna tråd http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=174586 så ser ni skillnaden, en bit ner finns bilder på ett par blåa och silver Pivot 14

turntable häl är ett helvete att få på sig när man står i knädjupt puder, dessutom är förspänningen enklare att justera och har större spann på den halvgamla looken. För guds skull behåll looken

Senast ändrad:
IngemarH79 sa:
turntable häl är ett helvete att få på sig när man står i knädjupt puder, dessutom är förspänningen enklare att justera och har större spann på den halvgamla looken. För guds skull behåll looken
Är det inte bättre att kliva i bindningen innan du kommit till det knädjupa?? ;-)

snej sa:
IngemarH79 sa:
Är det inte bättre att kliva i bindningen innan du kommit till det knädjupa?? ;-)
x2 på vad snej sa. Likaså angående bindningsskruvande ute i knädjupt puder. Mitt tips är att fixa förspänningen kvällen innan!

Markerna är bland det sämsta som finns, det enda som är sämre är ännu lägre Marker... Pivot 14 är helt klart okej, ganska mycket plast så den börjar ju glappa precis som allt annat efter någon säsong, men funktionsmässigt är den ljusår bättre än M12. Något riktig turntable är den ju dock inte...

Tack för tipsen!
Verkar ju råda enighet om vilken bindning jag ska behålla.
Bekräftar dessutom det jag misstänkte innan jag frågade...

IngemarH79 sa:
Ja ... fattar inte heller varför du ska kliva ut i det kändjupa innan du tar på skidorna ... men det är klart, du kanske bara åker helikopter ...

;-) / MM

PS! Look Pivot 14 , 7 dagar i veckan! DS.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp