Lotus 138

snortpowder

Ny medlem
Lotus 138
Hej!

Skidköp stundar, vill ha en skida enbart för puder och är rätt insnöad på lotus 138.

Är det någon som åkt på denna eller vet något om den?

Jag ger f*n i pist egenskaper och isgrepp, den skidan jag ska köpa är enbart för djup kanada puder.

Är lotus 138 i 202cm utförande ett bra val?

Info om mig:

erfarenhet: ca 500skiddagar

längd: 184cm

vikt 90 kg muskler.

åkstil: aggresiv med teknik, hög fart.

Håller denna skida för mig?

Jag ser gärna andra förslag på skidmodeller.

Stort tack på förhand!

Mvh David!

Lotus 138
Jag har för tillfället px 18 på dom som är inställda på 13 DIN. Funderar dock på att sätta på the duke bindningar och köpa hudar till mina LP. Hur så?

Lotus 138
Såg att du ville ha förslag också! Sorry....

Jag skulle kolla på Hendryx Rhino Chaser om jag vore dig. Jag tycker den funkar bra i pisten (vet att du inte bryr dig om det men ändå) och tror inte du kommer bli besviken utanför heller...

Lycka till igen....!!!

Lotus 138
Det är mil skillnad mellan en traditionell skida med skärning och en rockerskida med inverterad skärning i puder, det går knappt att jämföra. Den svänger lättare, är mer stabil och flyter sjukt mycket bättre. Det blir inget hugg i svängarna som det kan bli med normala skidor, speciellt dom med spann. Så ska du lägga pengarna på ett par renodlade puderplank så ska du gå för rocker/inverterat.

Jag har kört Lotus 138 i kanske två veckor sammanlagt. Först den allra första versionen (06, som såg ut som en dildo) och fjolårets 193 flex 3 (den vita med röd rand). Finns inte så mycket att säga mer än att den regerar i sitt rätta element. Och tack vare en lätt skärning under foten så är den inte helt förjävlig dom få gånger man hamnar i pisten. Jag är ungefär lika stor och ståtlig som dig och jag skulle nog inte välja 202 även om den lär regerar hårdare än hårt på stora öppna fält. För skog och liknande åkning blir 193 mer lätthanterlig och den är stabil så det räcker och blir över på stora, vidöppna fält. Grymma plank helt enkelt.

Det är väl mest Armada ARG som känns som ett jämbördigt alternativ enligt mig av dom som finns på marknaden just i år. K2 Pontoon känns för sladdrig och Salomon Rocker tror jag inte på alls eftersom den har spann från foten och bakåt.

Lotus 138
Men jag tycker inte man kan säga att inverterad skärning automatiskt är bättre. Jag håller med om att skillnaden är stor (har inte så myket erfarenhet av reversed sc ska sägas) men smaken är ju som baken eller?

När det gäller spann så håller jag med helt.

Pröva sig fram kanske?????

Lotus 138
Sluta strula med modeller hit o dit det är bara köpa ett par lagg och lära sig att åka!
Men 138 orna ser riktigt fina ut.

håller den för tobbes åkning så håller den garanterat för din,Tobbe kör riktigt hårt.

själv kör jag på smala kritler pro o det funkar bra för mig,är 10 cm kortare än dig men samma vikt.

Tillbaka
Topp