Magne-Traction,Frost Bite eller Vanligt

Topte

Ny medlem
Tjena gott folk! Har suttit kolla för mycket på Youtube fattar typ inget verkar det som. Men ni som nu har en Snowboard med något av detta kan väl skriva lite plus och minus med att ha Lib Tech Magne-Traction, Burtons FrostBite skillnad från Original känner ni skillnad? Funkar de bra på is, slask eller högfart, lågfart vad tycker du skriv lite kort. Finns säkert flera olika typer av kanter på andra märken skriv gärna lite om det om ni vill. Tack i förväg!

Senast ändrad:
alla säger att det skall funka... man skulle ju behöva prova en bräda utan och sen en med pa exakt samma underlag....jag tycker att är det is och man kommer pa för mkt kant isället för plant pa basen da flyger man bort även med alla brödknivskanter.... men man kanske hade flygit bort tidigare utan san kant...

Magne-Traction är den största innovationen inom snowboard på mååååånga år. Funkar klockrent och ger ett mycket bättre skär med betydligt mindre kraftinsats.

Hasse_Lindborg sa:
Doughboy sa:
Magne-Traction är den största innovationen inom snowboard på mååååånga år. Funkar klockrent och ger ett mycket bättre skär med betydligt mindre kraftinsats.
+1 och även i skidvärlden..
Finns det många skidor som har lika stora vågor som libtechs skidor? Har inte sett några andra som har det(kollr inte så mycket på skidor=))

snow_flake sa:
Hasse_Lindborg sa:
Doughboy sa:
+1 och även i skidvärlden..
Finns det många skidor som har lika stora vågor som libtechs skidor? Har inte sett några andra som har det(kollr inte så mycket på skidor=))
Nix det är bara libtechs som kör med det :P

Och jag hade inga problem alls idag i backen när det va ashårt med min GNU CCS med magnetraction :P

magne-traction > Frostbite/P.D.E.

med magne-traction får du 8 utstickande kanter per sida av din snowboard, med frostbite får du endast 2.

8 bättre än 2. :D

Hej
Vad hände med ultimate grip? Var det bara en fluga eller är det ett sätt att få typ magna traction på vilken bräda som helst?

riccweee sa:
magne-traction > Frostbite/P.D.E.

med magne-traction får du 8 utstickande kanter per sida av din snowboard, med frostbite får du endast 2.

8 bättre än 2. :D
Åtta ? på min libtech t.rice är de bara tre på varje sida.
Har libtech mjukt stål i deras stålkanter ?
Var på en sten andra dagen jag körde den och det försvann väldigt mycket av stålkanten.
Skäret är riktigt bra men det var det faktiskt på min gamla libtech som jag hade på nittiotalet också så hur mycket magne traction gör är svårt att säga.

Andreas80 sa:
Åtta ? på min libtech t.rice är de bara tre på varje sida.
Har libtech mjukt stål i deras stålkanter ?
Var på en sten andra dagen jag körde den och det försvann väldigt mycket av stålkanten.
Skäret är riktigt bra men det var det faktiskt på min gamla libtech som jag hade på nittiotalet också så hur mycket magne traction gör är svårt att säga.
Det är faktiskt 7 st på varje sida. De två första på varje sida är knappt synbara och sen är de tre bumparna i mitten av kantlängden de största.

Lib-Tech har inte mjukare stål än någon annan i sina stålkanter.

jag körde Svartåshanget i Klövsjö (sveriges brantaste pist) med min Jonesbräda som har mellow mag, den bet på isfläckarna och det kändes stabilt att åka. När det inte är is märker jag aldrig av det.

Max_Faktor sa:
Hej
Vad hände med ultimate grip? Var det bara en fluga eller är det ett sätt att få typ magna traction på vilken bräda som helst?
Ultimate grip bet väl fast som ett as men om du hade det innebar det också att du endast kunde gå tillbaka till de grabbarna som gjorde ultimate grip, och det är dyrt att göra också?

ett litet inlägg utanför de tre teknikerna: Med TBT så får du ju ett väldigt sjysst grepp också då du får en längre effektiv kant liknande ett rockerskär men du har ett spann att jobba med, detta innefattar ju dock att du verkligen kan utnyttja TBT'n vilket man ser många som tyvärr inte kan i backarna. iaf här i Åre.

Har funderat på TBT och magne traction hur fan går det den dagen man lämnar in brädan för slipning av belag och stålkanter?

Andreas80 sa:
Har funderat på TBT och magne traction hur fan går det den dagen man lämnar in brädan för slipning av belag och stålkanter?
Känns ännu värre med belag som har små urgröpningar i belaget som gör att det går snabbare(vet inte vilket märkesom har det). Dom lär ju försvinna snabbt om man slipar brädan. Hör kanske inte helt till tråden men ändå...

Magnetraction är sjukt bra. Det enda negativa är om man är lite tung och svänger med framåtvikt första veckan pistmaskinen gått i backen. Sjukt lätt att skära ner till jordens inre :-)

Sitter i övrigt som kardborre med perfekta skär på alla underlag inklusive blankis.

Mvh
Peter

Man lämnar bara in brädan till en shop som man vet kan hantera det (här i Åre är det Åre skidsport).
Inga problem alls. och tydligen funkar det ju med ultimate grip också om man e lite skillad enligt ingemar.. själv suger jag på att slipa kanter så jag ska inte säga emot.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp