Månadens Film ... KOLLA HIT

Marcus_Branden

Ny medlem
Tjaa alla freeriders!
Satt och kollade på några filmer från förra årets FVA bidrag. Och kom på en grejj.
Jag tycker de skulle vara kul om man skulle kunna ha en liten tävling varje månad, som ett liten FVA. Man skickar in en video som man har gjort och sedan får folk rösta på den film dom tycker är bäst. Den bästa vinner Äran ! Skulle vara kul att ha nån sån tävling varje månad när det är så långt till nästa Freeride Video Awards tävling! Men det är ju bara vad jag tycker! Vad tycker ni? Om intresset är stort nog så skulle man kunna fråga Johan om det går att utföra!
Jag tycker personligen det skulle vara skit kul !

Fred ut!

Låter ju som en riktigt bra idé! =)

Är ju bara att fråga han, för tror alla hade tyckt det skulle vara kul med nått sånt.

smart idée ! :D

fast sånna här idéer brukar det väl ändå inte bli nått av? ofta snackas det om de, men sedan hamnar dem bara längst bak i forumtrådarna i en hög!.. hmm . . hoppas Johan värkligen lyssnar upp och gör idéen möjlig!

skulle garantera att jag skulle ha ett bidrag varje månad!

Ni som är sugna på en sån tävling, skriv hur de skulle göras! och typ vad man ska ha för "måste finnas med" krav.. längd? musik? bara parkfilmer?

skriver ni konkreta förslag så kan jag nästan garantera att de kommer komma en sån tävling inom en snar framtid!

Freeride vill utvecklas efter åkarnas behov och då är de bara att ni pushar lite för de ni vill se på sidan.. och då kommer de förmodligen komma också om ni skriver varför och hur!

jag tycker de låter super! hoppas de blir nått av detta

Hogizz sa:
Varje månad är ju lite väl. Förvänta dig ingen FVA klass på det isf.
FVA klass behöver det ju inte vara.

T,ex kan man tävla med bara ett klipp istället för edits?
Typ om man filmat något sjukt insane med sin mobil, eller så...

felix sa:
Hogizz sa:
Varje månad är ju lite väl. Förvänta dig ingen FVA klass på det isf.
FVA klass behöver det ju inte vara.

T,ex kan man tävla med bara ett klipp istället för edits?
Typ om man filmat något sjukt insane med sin mobil, eller så...
Jo, fast då kan man ju inte riktigt kalla det filmtävling, för då handlar de om sjukast trick.
Jag tror att jag helldre skulle vilja se en film tävling där filmningen, redigeringen och åkningen måste vara nice!

Man skulle inte kunna ha "Sickes trick tävling" då? de vore jävligt kul att alla får gå ut å filma de sjukaste tricket dom kan, på rails/hopp/pipe eller vad som helst.. kanske nått nytt å galet kreativt? sen skicka in dett å så får medlemmarna rösta fram månades sjukaste trick?

de hade jag tyckt vart en sjukt kul tävling!
då behövs ju ingen redigering eller värsta bra kameran.. utan fokus ligger på åkningen?.

Annars är detdär med månadens edit också en bra grej! :D

jeppenator sa:
Ni som är sugna på en sån tävling, skriv hur de skulle göras! och typ vad man ska ha för "måste finnas med" krav.. längd? musik? bara parkfilmer?

skriver ni konkreta förslag så kan jag nästan garantera att de kommer komma en sån tävling inom en snar framtid!

Freeride vill utvecklas efter åkarnas behov och då är de bara att ni pushar lite för de ni vill se på sidan.. och då kommer de förmodligen komma också om ni skriver varför och hur!
Om man hade lagt till en "kategori" under Foto & Video, som heter kanske månadens film, å sen när man går in på den så finns det för varje månad en länk "Januiari, februari, mars.. osvosv. å sen på den månad det är kan man ladda upp en film som ska vara mellan 1-3/4 minuter? och bara park enligt mig. för det är nog mäst aktuellt att göra på en månad och även mäst intresserade. å det kan väl innehålla allt (handrails, annan urbanjib, park, bchopp, ...). Musik är väl inte ett måste? men en fördel gissar jag, blir oftast roligare att titta på då!..

sen ifall det skulle vara möjligt så varför inte ha en med sjukaste trick? det är ju också lite roligt, å mindre avancerat på vissa sätt.. då skulle man ju kunna ha det ist varje vecka, å sen efter hela sesongen så går dem som har vunnit nån vecka till en "final" och freeride röstar fram den som har galnast trick under hela sesongen!

Precis som Jeppe säger kommer ju fokus ligga på utövaren och inte hänga på om man har bra kamera eller är kung på att redigera. Det vore jäkligt kul, och jag tror vi kommer få chans att se ännu fler galna och underhållande bidrag på det viset som t,ex http://se.youtube.com/watch?v=jetF1nKxBQU
Hur stenhårt som helst, även fast det är kort och filmat med mobil!

lurifixx sa:
fast sånna här idéer brukar det väl ändå inte bli nått av? ofta snackas det om de, men sedan hamnar dem bara längst bak i forumtrådarna i en hög!.. hmm . . hoppas Johan värkligen lyssnar upp och gör idéen möjlig!
gissade väl de. .. .

är det ens nån som har skrivit åt johan?

Senast ändrad:
lurifixx sa:
lurifixx sa:
gissade väl de. .. .

är det ens nån som har skrivit åt johan?
Jo, jag har det.. Men har inte fått nåt svar, och de var länge sen!

jeppenator sa:
Man skulle inte kunna ha "Sickes trick tävling" då? de vore jävligt kul att alla får gå ut å filma de sjukaste tricket dom kan, på rails/hopp/pipe eller vad som helst.. kanske nått nytt å galet kreativt? sen skicka in dett å så får medlemmarna rösta fram månades sjukaste trick?

de hade jag tyckt vart en sjukt kul tävling!
då behövs ju ingen redigering eller värsta bra kameran.. utan fokus ligger på åkningen?.

Annars är detdär med månadens edit också en bra grej! :D
Tycker det är en bra ide . men jag har själv ingen skans då och det är även mer som inte har det , men varför inte göra båda ? =)

Tillbaka
Topp