Maren Railjam 2009 avklarat

hahaha alla h8ar min målning:(

nej men seriöst. detta var mer som en "rekonstruktion" på det hela ! :)
Tänkte mer så att folk skulle få en översikt på hur det UNGEFÄR kommer att se ut..

verkar fan va de perfektaste railjamet!
en box på marken, ett rail i lutning, gratis pannkaka(!) och en trappa att gå upp för:D
Längtar!

Jag tänkte be mina kära freeride vänner om hjälp. svaret från hammarbybacken angående måtten på deras rail var. vi har köpt dom från scandinavian shapers så kolla deras hemsida. där står det, som jag har fattat det, att railsen är 6 m långa och 60 cm höga. när jag tänker på att man gräver ner dom typ 20-40 cm i snön så låter det jätte kort. vet någon om dom räknar höjd över snö eller om dom räknar totala höjden. det är viktigt för sponsor loggor osv. vore super om någon kunde svara lite snabbt ;)

Tyvärr så vet jag inte säkert, men det låter rimligast att det är höjden över snön, det tror jag i så fall. ;)

havreboll sa:
hehe för det finns en risk för att en av huvudsponsorerna backar ur om dom inte kan använda dom banners som de har och dom är 110 cm. men nog sjutton är rails som bara står på marken typ i brösthöjd. och jag är nästan 190 så typ 110 borde dom vara tycker jag (hoppas hoppas :P )
jo, precis. Hoppas jag med, synd om huvudsponsorn backar ur lixom :/ Men annars så går det väll att fixa på något annat sätt.

fick precis svar från scandinavian shapers ( mycket cred för att svara efter 30 min på en lördagskväll). dom ska grävas ner 30 cm och är alltså 90 cm höga. ska prata med sponsorerna om det. vi får hoppas på det bästa. Railjam blire det hur som helst, men prisbordet kanske magras ut om vi har otur.

Ok, isåfall är det väldigt svaga sponsorer om de drar sig ur pga att deras plancher är 20 cm för höga :S Jaja, kul som satan kommer det nog bli i alla fall! :D

nja, nu tror jag inte att de gör det för att det fattas 20 cm :P Men det ordnas.
Vädret ser även ljusare ut. förut sa dom att det skulle vara 7 + och regna. nu ska det snöa dagen innan och vara typ +1 på lördagen :D

det kommer att bli en snowboard och en skidklass. sponsorn till snowbordklassen är redan klar, vilket ni kanske har gissat er till på affischen. skidklassens sponsor håller fortfarande på att lösas. i värsta fall köper vi in priser dit. Problemet med banners och sponsorer och allt det har löst sig. nu hoppas vi bara på super väder på lördag :D

alltså hur ska man göra med målmans underskrift då? för mina päron pallar ju inte komma dit:P antagligen inte mina polares heller:) såååå......?

Gurra sa:
Ligger de långt utanför? stan ? :S
vad menar du? Masa dig till T-centralen och åk med Pendeltåget mot Södertälje Centrum(slutstation) där du också ska gå av! sen går du ca 500 m så e du där. Vi kommer troligtvis sätta upp vägbeskrivning om allt går för sig

alla som är under 18 kan ladda hem en ansvarsblankett från länken i början av tråden. denna skall tas med till railjamet och vara underskriven av målsman om ni är under 18. om ni är över 18 måste ni fortfarande skriva på lappen, men behöver då inte ha någon annan underskrift än er egen.

http://ponjoh.com/marenrailjam/

Senast ändrad:
porky sa:
alltså hur ska man göra med målmans underskrift då? för mina päron pallar ju inte komma dit:P antagligen inte mina polares heller:) såååå......?
skriv ut pdf filen som ligger här i tråden på första sidan :)
sen fyller de bara i den och så tar du med den !

-------------------------------

tagga nu!

tyvärr läst att de ska regna på lördag , både enligt tv4,smhi och svt :'(

nu har även stadium gått in som sponsor till skidfinalen. hoppas på bra åkande. strålkastare kommer finnas för det blir ju mörkt :P men det stoppar inte åkningen

havreboll sa:
nu har även stadium gått in som sponsor till skidfinalen. hoppas på bra åkande. strålkastare kommer finnas för det blir ju mörkt :P men det stoppar inte åkningen
Trevligt! Är det kval och grejjer eller är det bara sesh och så får man se vilka som går vidare till finalen?

Tillbaka
Topp