marker bindningar

maartiinl

Ny medlem
marker bindningar
Hej!

Köpte ett par marker bindningar, Marker iPT Motion, 6634K1SE iPT. Lämnade in dem hos xxl då jag köpte skidorna där för montering, men dem menade på att någonting saknades undertill, troligtvis en platta, så de kunde inte montera dem. Undrar om ni kan hjälpa mig med vad som saknas eller om jag behöver göra på något speciellt sätt? Bifogar bilder.

Tack på förhand!

marker bindningar
Bindningarna är gjorda för att monteras på skidor med inbyggda rails/plattor. Jag tror inte det finns några lösa plattor att köpa. Dvs har du inte skidor som passar till bindningen är det kört ... :-(

/MM

marker bindningar
Mountain_Man sa:
Bindningarna är gjorda för att monteras på skidor med inbyggda rails/plattor. Jag tror inte det finns några lösa plattor att köpa. Dvs har du inte skidor som passar till bindningen är det kört ... :-(

/MM
och som om det inte var illa nog så har Marker numera flera olika versioner av sitt "motion"-system (e-motion, s-motion, wide-track-motion, etc) .
Jag kan inte Marker men jag förmodar att den ena varianten inte passar i den andra och vice-versa, dvs du måste troligen få tag i skidor med exakt samma "motion"-system som bindningarna är.

fwiw

marker bindningar
Ååh så segt, blir att returnera ???? inget förslag på någon bindning som inte kostar en hel förmögenhet, kör ett par kortare twintip. Väldigt blandad körning! :)

marker bindningar
Tillbaka
Topp