Marker Jester 18 PRO Vs. Tyrolia attack 16GW

Står inför köp av bindningar. Skall sitta på ett par Armada ARV JJ 116. Jag som åkare, 190 lång, väger cirka 90kg och åker aggresivt. Gissar att båda bindningarna funkar med ett par technica Cochise 130 DYN. Tacksam för insikter

TopiNieminen

Aktiv medlem
Varför jämför du två bindningar med olika DIN-skala? Attack 2 18 X GW är väl Tyrolias svar mot Jester 18 pro?

För att de två är på rabatt helt enkelt. Förutom din och den oundvikliga vikten för högre din på Jester så är jag nyfiken på vad som är att föredra. Har hört att man står lägre på Attack2 men är intresserad att höra andras åsikter

TopiNieminen

Aktiv medlem
Sorry, missade dina skidor i första inlägget.:sneaky: Alltså om du kan få köpa Attack 2 18 för en hundring mindre köp dem. Jag tycker att de är lite finare bindningar än Markers Jester även om jag själv har Jester 16 på hyllan och väntar på nya skidor.
Jag har svårt att säga om det med höjden, men jag själv har höjningsplattor på mina smalare skidor bredderna mellan 65mm-95mm, bredare än så kör jag utan plattor. Alla mina skidor har bindningar med DIN 16. Jag väger 95kg
Hur mycket skiljer dina utvalda bindningar i vikt?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Ja, det kan var bra att försöka spara vikt om man ska bära skidor i jakten efter djup puder. Det där med höjderna mellan olika märken av bindningar, tror jag inte spelar någon roll. Däremot om de syftade på olika åkstilar och - underlag. då kan det vara mer markanta höjdskillnader. Jag köpte nyligen ett par Salomon STH2 16 för 99euro på Sport Conrad, då tyckte jag att priset var bra.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp