Marker Jester 18 Pro

Heinz_p

Aktiv medlem
Marker Jester 18 Pro
Här hittar man en ny hårdkörarbindning i sortimentet och upptäcker till min fasa att den inte diskuterats i forumet gällande vikt, elasticitet eller konstruktion.
1024 gram ska den tydligen väga, mot Jester 16:s ca 1000 gram. Inte mycket som skiljer, samma konstruktion förutom fjäder?

Marker Jester 18 Pro
Nix. Det är en metallstång som går över tådelen för att göra den vridstyvare, även för att kunna sparka av snö som sitter fast under pjäxan. Sen är AFD en fixerad race-AFD och inte den vanliga slide-afd som är på Jester 16.
Bra jobbat med vikten med tanke på att den bara väger 24g extra!

Marker Jester 18 Pro
PNyberg sa:
Nix. Det är en metallstång som går över tådelen för att göra den vridstyvare, även för att kunna sparka av snö som sitter fast under pjäxan. Sen är AFD en fixerad race-AFD och inte den vanliga slide-afd som är på Jester 16.
Bra jobbat med vikten med tanke på att den bara väger 24g extra!
Japp, såg metallstången på bilden och tyckte det var snillrikt. Mot P18:s 1219 gram så skiljer det ganska mycket, per par är det ju nästan 400 gram. Så det är verkligen bra jobbat med vikten!

Senast ändrad:
Marker Jester 18 Pro
Istället för att diskutera den kan man väl åka den, men eftersom den är ny har väl i och för sig inte så många åkt den, så då kanske vi får hålla oss till att diskutera den ;). Vanliga Jester är ju finfina så denna lär ju bara bli ännu bättre, plus att den är grön, jäh jäh jäh.

Marker Jester 18 Pro
Hasse_Lindborg sa:
Finns inte... Och de säger att den inte kommer finnas då det inte finns behov av det plus att den är rejält dyrare..
Det var ju lite trist... Då får det bli vanliga jester demo i vinter då!

Lima-ko sa:
Istället för att diskutera den kan man väl åka den, men eftersom den är ny har väl i och för sig inte så många åkt den, så då kanske vi får hålla oss till att diskutera den ;). Vanliga Jester är ju finfina så denna lär ju bara bli ännu bättre, plus att den är grön, jäh jäh jäh.
Ja, att den är grön är den största och bästa nyheten IMO. Då måste den vara bra!

Ärligt talat verkar den där metallpinnen mest vara design, men hårdare fjäder och köttigare tåplatta är ju najs! :cool:

Marker Jester 18 Pro
Lima-ko sa:
För att åka den = måste man köpa den. Innan man kan köpa den måste man diskutera den. Det gör vi nu:cool:

Marker Jester 18 Pro
Hah, true that.
Tidigare eventuella tveksamheter, tänker på AFD:n (inte för att den krånglat för mig men), har ju blivit metall och fixerad.

Senast ändrad:
Marker Jester 18 Pro
Nojlas sa:
Ja, att den är grön är den största och bästa nyheten IMO. Då måste den vara bra!

Ärligt talat verkar den där metallpinnen mest vara design, men hårdare fjäder och köttigare tåplatta är ju najs! :cool:
Det är väl allmänt känt att grönt är skönt ;).
Mmm, jag har svårt att se att den där metallpinnen skulle göra någon större skillnad, förutom att man då kan få pjäxsulan otroligt fri från snö.

Marker Jester 18 Pro
Gud jag som väntat så länge på att de ska släppa en grön bindning, och äntligen är det alltså dax! Oh, happy day!

Var ser man bild på spektaklet?

Marker Jester 18 Pro
Okej, googlade lite och hittade. Inte riktigt den grön jag önskade mig. Så ska nog fortsätta vänta på en bättre nyans innan jag köper.

Marker Jester 18 Pro
Lima-ko sa:
Nojlas sa:

Det är väl allmänt känt att grönt är skönt ;).
Mmm, jag har svårt att se att den där metallpinnen skulle göra någon större skillnad, förutom att man då kan få pjäxsulan otroligt fri från snö.
Står klart och tydligt på markerusa.com:
"The toe features a horizontal torsion bar reinforcement, enhancing the power transmission and lateral precision, and , of course, taking bort snö"
There you go. :P

Marker Jester 18 Pro
Marker Jester 18 Pro
Black-Daimond sa:
Jag skall köpen iaf

Förmodligen inte så mycket som skiljer mot 16 bidningen men som sagts tidgare, att kunna skrapa av snön smidigt samt att grönt är skönt väger ju tungt. :D

Marknads avd på Marker beställt lite ny färg och med minimal produktutveckling fått en ny produkt till ett dyrare pris.

http://www.skistore.se/sv/6310-marker-jester-18-team-model.html

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail-shopinshop/pid_124/__/shop/prod/20277
Som sagt så köper man ju skiten för färgen. Matchar perfekt till resten av min utrustning :)

Tillbaka
Topp