STANTON00
Medlem
Markerbindning! Griffon, jester PRO eller Squire
Hej skidkompisar!
Jag undrar, som rubriken lyder, vilken bindning man ska sätta på sina all mountain skida???
Mina funderingar: jag ska köpa en lite lättare skida ca. 1800g. Brukar sätta bindningarna på ca 10. Vill att skidorna sitter kvar vid stötar och ev. hopp mm.
Tittar vi på squire så väger den i stort sett ingenting, 800g medan griffon och jester väger ca. 2000g.
1. Har det stor betydelse med vikten här? Kvalitetsskillnad mellan griffon och jester Pro?
2. Gör man avkall på kvalitet och kraftöverföring om man tar squire?
3. Squire kan bara sättas till 11 vilket betyder att man är nära toppen, problem?
4. Är det någon som har erfarenhet av dessa så skriv vad ni tycker.
Jag önskar svar från så många som möjligt så jag kan ta ett bra beslut!
/Fredrik
Jag undrar, som rubriken lyder, vilken bindning man ska sätta på sina all mountain skida???
Mina funderingar: jag ska köpa en lite lättare skida ca. 1800g. Brukar sätta bindningarna på ca 10. Vill att skidorna sitter kvar vid stötar och ev. hopp mm.
Tittar vi på squire så väger den i stort sett ingenting, 800g medan griffon och jester väger ca. 2000g.
1. Har det stor betydelse med vikten här? Kvalitetsskillnad mellan griffon och jester Pro?
2. Gör man avkall på kvalitet och kraftöverföring om man tar squire?
3. Squire kan bara sättas till 11 vilket betyder att man är nära toppen, problem?
4. Är det någon som har erfarenhet av dessa så skriv vad ni tycker.
Jag önskar svar från så många som möjligt så jag kan ta ett bra beslut!
/Fredrik
Senast ändrad: