Material till rail.. (det man ska glida på)

deenka sa:
men ett pvc rör funkar skitbra...de är ca 5m, har gjort så o man kan få tag på dem i nästan varje byggaffär
om de e sånt oranget plast rör så har ja de redan. men asså ja har en ram till en box å undrar va man ska ha på.. de e liksom de som fattas helst så kan man kunna få tag i de någonstans.. utan att betala liksom..

Någon som har testat pvc-skivor? Hittade på k-rauta som var ca 2 mm tjocka.. För tunna? Hade tänkt att lägga dem ovanpå plyfa.

dom är nog inte för tunna .. själv lör jag mer rostfri 2 meters typ aluminium plattor .. typ 1 millimeter tjockt.. funkar kanon,..

men köp plexiglas skiva. finns och köpa. det har jag gjort.

>"varför kan man inte gå in i ishallen? jag gick in en gång"
... men kom aldrig ut igen eller vaddå?

KruxeliduX sa:
deenka sa:
men ett pvc rör funkar skitbra...de är ca 5m, har gjort så o man kan få tag på dem i nästan varje byggaffär
om de e sånt oranget plast rör så har ja de redan. men asså ja har en ram till en box å undrar va man ska ha på.. de e liksom de som fattas helst så kan man kunna få tag i de någonstans.. utan att betala liksom..
men ta pvc röret bara! skit i ramen släng skiten...

jag har ett rör som dom använde till att bygga fjärrvärme, har också två aliminiumrör och 2 pvc rör:p

KruxeliduX sa:
vi har redan byggt själva boxen... kan man platta ut plaströr ?
typ lättaste är att gå till närmaste ishall, dom har alltid lite över från nån gammal typ spräckt sarg eller liknande, de brukar man kunna få:D glider som fan

PlumM sa:
Någon som har testat pvc-skivor? Hittade på k-rauta som var ca 2 mm tjocka.. För tunna? Hade tänkt att lägga dem ovanpå plyfa.
Kan bli för tunnt av 2 anledning, dels kan du skära igenom de efter efter ett tag(malde mitt rör rätt fort) av andra anledning så kan de spricka om du landar hårt eller om de e kallt! annars är stolpar i typ järn jävligt bra, har en pollare som har sånna från en gammal gungställning, färdigborrade och klara, faktiskt jävligt cleant!

Kolla www.skim.se, där har de en rail som ja vet funkar till skidor! : )

Senast ändrad:
Kinkad sa:
KruxeliduX sa:
deenka sa:
men ta pvc röret bara! skit i ramen släng skiten...
mkt coolare med en fet setup o inte bara ett rör :P

har några olika förslag:
1)pvc-rör, finns i olika storlekar och finns i stort sett på varenda bygge, bara att gå dit när som helst när de inte jobbar, dubbelrör blir lite som en box, har hört att man kan forma dom ganska bra, om du kör på massa värme o sen sätter på tvingar eller lägger under en tung sak och spikar ordentligt blir det nog galet bra. Då kan man kanske sätta på järnrör bredvid så får man som en riktig box.

2)järnrör, alla metaller utom aluminium. kruxet är att få på det på en "grund". Men man ska nog kunna låna en svets av någon på något sätt, då blir det ju skitbra.

3)plexiglas har jag hört glider, men vet inte om det gör det!!! Vi tog en stor skiva 1,5 gånger 1,5 m från ishallen men det e skitjobbigt att såga i om man inte har elsåg ellr vad det heter.

själv tycker jag pvc-rör är det absolut bästa och enklaste att jobba med och åka på.

M-attee sa:
4) Göra som min kompis och gå med en bågfil och såga ner ett vägräcke.
Måste man gå med bågfilen eller kan man cykla med den??

BTW, Små PVC-rör, typ 4 st paralellt med varandra med önskat mellanrum funkar utmärkt!

dubbla stålrör (shotgun), finns på flesta byggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp