Mayrhofen 13/14?

Mayrhofen 13/14?
Vi är två folk som drar ner till Mayrhofen mitten December. Har lite trådar ute ang boende. Några som har några tips?

Mayrhofen 13/14?
HEJ!

Vi är tre tjejer från GBG som ska ner till Mayrhofen i början av jan, vi har dock endast boende i lite drygt en vecka och letar FRENETISKT. Är det någon som råkar sitta på en tiobäddslägenhet och har tre platser över, eller så är ni några som vill klämma in en extra i er lägenhet. Eller finns det något gött gäng som vill slå sig ihop med oss?

ha d gött!

Mayrhofen 13/14?
Hallå !
Vi är två grabbar som söker boende i Mayrhofen, Vi är alltså två glada 19 åringar från lidköping som älskar att åka skidor och tjöta en massa skit !
Det vore tacksamt om man fick ett svar ;)

Hade Gött

Mayrhofen 13/14?
Hejsan! Till er som har erfarenhet av mayrhofen!
är det något speciellt område man ska dra sig till eller undvika?
Är intereserad av skidåkning, fest, och bara softa. (har även hört ryckten om strippklubb i byn, om sant. VART?!?!?
TACK!:D

Mayrhofen 13/14?
J_Gabrielsson sa:
Hejsan! Till er som har erfarenhet av mayrhofen!
är det något speciellt område man ska dra sig till eller undvika?
Är intereserad av skidåkning, fest, och bara softa. (har även hört ryckten om strippklubb i byn, om sant. VART?!?!?
TACK!:D
Var i mayrhofen förra året och vi var på harkiri (nattklubb) några damer som dansar på små scener ibland och sem finns det två klubbar till kommer ej ihåg vad dom heter

Mayrhofen 13/14?
Undrar var man borde boka temporärt boende om man inte har något för säsongen när man kommer ner den 1 december? Hellre billigt än flashigt och lite annat folk i samma sits på hotellet/hostel whatever vore fint!
Om någon har en säng över är jag intresserad!

Mayrhofen 13/14?
Tjo! Vi är fyra grabbar som kommer till mayrhofen i början av februari nån gång! vi räknar med att hitta boende på plats.. Kommer det bli problem att hitta ett halvvettigt boende så pass sent på säsongen?
Peace!

Mayrhofen 13/14?
uberhej sa:
Undrar var man borde boka temporärt boende om man inte har något för säsongen när man kommer ner den 1 december? Hellre billigt än flashigt och lite annat folk i samma sits på hotellet/hostel whatever vore fint!
Om någon har en säng över är jag intresserad!
Gasthof Zillertal är väl ett bra alternativ.

Mayrhofen 13/14?
carolinet sa:
Hej hopp!

Är det någon som har hunnit bestämma sig för att ta en säsong i Österrike och att Mayrhofen är det absolut bästa alternativet, kanske inte fått med dig några polare och ännu inte hittat någonstans att bo? (eller kanske inte börjat leta än?) Dåååååå har jag glädjen att meddela att vi, 3 toksköna tjejer, har en plats kvar i vår lägenhet på Gastof Zillertal från 1/12-2013 till och med 15/4-2014, så kom och häng med oss vettja! :lol: :cool:
Tjena! Är 23 barre o heter Olle, åker bräda och tänkte vara nere i Mayerhofen ett tag innan mitt jobb i Stockholm drar igång. Jag bor gärna hos er 3/1 till 3/2 om ni fortfarande söker folk till er lya! :) Betalar såklart tokbra och jag är en jävel på o laga mat ! Ja vet att detta är en chansning men vafan man vet aldrig !! Hare gött :)

Mayrhofen 13/14?
carolinet sa:
Hej hopp!

Är det någon som har hunnit bestämma sig för att ta en säsong i Österrike och att Mayrhofen är det absolut bästa alternativet, kanske inte fått med dig några polare och ännu inte hittat någonstans att bo? (eller kanske inte börjat leta än?) Dåååååå har jag glädjen att meddela att vi, 3 toksköna tjejer, har en plats kvar i vår lägenhet på Gastof Zillertal från 1/12-2013 till och med 15/4-2014, så kom och häng med oss vettja! :lol: :cool:
Tjena! Är 23 barre o heter Olle, åker bräda och tänkte vara nere i Mayerhofen ett tag innan mitt jobb i Stockholm drar igång. Jag bor gärna hos er 3/1 till 3/2 om ni fortfarande söker folk till er lya! :) Betalar såklart tokbra och jag är en jävel på o laga mat ! Ja vet att detta är en chansning men vafan man vet aldrig !! Hare gött :)

Mayrhofen 13/14?
Hej!

Vi är två killar som gör en tur till Mayrhofen i januari. Vi hade planerat att bo på Gasthof Zillertal hela resan, men de hade bara ledigt från 4.1 fråmat, och vi kommer redan 2.1.

Frågan lyder alltså: är det någon som har plats för två trevliga 23-åringar hos sig 2-4.1?
Vi betalar såklart och kan även laga mat :)

Hör av dig!

Mayrhofen 13/14?
vvira sa:
Hej alla! Jag och en killkompis drar till mayrhofen i december och söker två personer till som vill dela boende!
Jag har mejlat gasthof om boende och pris fram till mitten av april. Duger inte det har jag nr+mejl till olika lokala tidningar och kedjor som man kan kontakta.

Skicka iväg ett pm om någon är intresserad! :-)
Jag och en polare är intresserade! Är ni redan nere ??

Mayrhofen 13/14?
Två extremt schreddsugna 23 - åriga dudes söker boende f.r.om 10/1- 20/2 nära Mayerhofen. Vet att vi är extremt sena ute, men vafan sånt som händer. Uppskattar all expertis det finns att tillgå angående detta! Tack förhand! / Olle o Henke!

Mayrhofen 13/14?
isken sa:
Två extremt schreddsugna 23 - åriga dudes söker boende f.r.om 10/1- 20/2 nära Mayerhofen. Vet att vi är extremt sena ute, men vafan sånt som händer. Uppskattar all expertis det finns att tillgå angående detta! Tack förhand! / Olle o Henke!
Har ni kollat om det finns något ledigt på gasthofet? typ dormet i nån vecka eller så i alla fall

Mayrhofen 13/14?
Hej! Vi är ett litet gäng som gör återbesök i mayrhofen den här veckan, fem år efter att vi gjorde säsong här. Så jag undrar vilka dagar det är bra fest och vilka ställen är de som gäller nuförtiden? Är de fortfarande standard att börja kvällen på Gasthof eller Scottland yard?

Mayrhofen 13/14?
Tjena! vi är fortfarande i brist av lägenhet, 3 killar som drar dit 26 februari - 26 mars (tänkte dock bo på hotell första 2 dagarna)
Någon som har lediga platser eller möjligtvis vet någon som har?
sjukt tacksam för svar

Mayrhofen 13/14?
halllåoo!
Jag har planer på att åka neråt i februari! Är ensam tjej som åker ner och behöver såklart boende av något slag! Är det någon som har koll på läget så är jag tacksam för svar!
Är en skidåkande tjej, älskar att resa, var i Whistler förra säsongen, skåning, jobbar och bor i Oslo och har en sjuk snö-abstinens nu!

Ha de!

Mayrhofen 13/14?
mcLovin sa:
Hej! Vi är ett litet gäng som gör återbesök i mayrhofen den här veckan, fem år efter att vi gjorde säsong här. Så jag undrar vilka dagar det är bra fest och vilka ställen är de som gäller nuförtiden? Är de fortfarande standard att börja kvällen på Gasthof eller Scottland yard?
Liite sent svar kanske men kanske får någon annan nytta av det. Pubar i övrigt så Harakiri Bar, Mo´s eller tralla med till Brian Christpher på Strass (vad är det nu, 16:e året han är där?). Går folk verkligen till Scotland Yard? Är man yngre kan Ice Bar passa.

Senast ändrad:
Mayrhofen 13/14?
Heeej! Vi är två glada 21åriga tjejer från Umeå som åker ner till Mayrhofen i februari och behöver tak över huvudet mellan 21 feb - 8 mars. Vi är lättsamma, oftast bra på laga mat och behöver inte alls många kvadrat!
Alla tips är hjärtligt välkomna! / Helen

Mayrhofen 13/14?
Tja!

vi är fyra grabbar som anländer inom nån vecka i mayrhofen och har ännu inget boende! Vart vänder vi oss för att få ett snabbt relativt billigt boende?! tanken är att vara kvar ett par månader! SJUKT tacksam för svar! vore tråkigt att bo i bilen i flera månader!

Haré!

Mayrhofen 13/14?
Hej!

Jag och en polare kommer ner 23 feb för att åka skidor i cirka 3 veckor. Vi satsar främst på Mayerhofen/Finkenberg/Tux/Hintertux. Ngn som vill dra in lite pengar på 2 inneboenden eller kanske vet ngn lägenhet som är ledig denna period? Hör av dig isf!
Ciao!

Mayrhofen 13/14?
Hej igen...

En fråga till, kan man ta sig till Zillertal "kommunalt" om man landar med 22:15-flighten? Verkar som sista tåget går tidigare... Tips på buss, schysst transferbolag eller andra knep?

Häpp

Mayrhofen 13/14?
Tjo!

Jag och tre grabbar till befinner oss i Mayrhofen nu och har bonde tills på fredag! Vi letar förbryllat efter nytt boende där vi kan bo resten av säsongen. Ös på förslag TACK! Dem flesta lägenheterna vi ringt på vill skriva kontrakt för minst ett år vilket inte känns så aktuellt! Vi är öppna för det mesta och har gott om pengar så är det någon som vill ha 4 inneboende grabbar så hojta till!

Peace!

Mayrhofen 13/14?
Heeej!
Jag bor med tre andra svenskar i en lägenhet på gasthof Zillertal men åker hem den 3 april. Så om nån är sugen får den gärna hyra min säng 3-15 april! Perfekt för snowbombing :cool: hööörs

Mayrhofen 13/14?
Hej alla söta (och fula)!
någon som kör från salzburg på onsdag den 12e?
Nämligen så att jag och min polare landar där kring 13:20 och måste ta oss ner till Uderns (1-2 mil ovanför mayrhofen)
ni får såklart betalning, finns i form av cash, öl eller snuskiga snapchatbilder!

Mayrhofen 13/14?
Michaela94 sa:
J_Gabrielsson sa:
En till fråga!
finns det något internetcafe i mayrhofen?
Inga internetcafe men på Mike's sportsbar så finns det gratis wofi. Dessutom kan du dricka god öl och prata skit med två svenska tjejer som jobbar i baren. Inte helt fel alltså!
okej, lät ju inte helt fel! dock så skulle vi behövt ett internetcafe för att föra över lite filmer:)
tack för svaret iallafall

Mayrhofen 13/14?
Halloj!
Är nyss hemkommen från en säsong i Banff och sneglar redan på nästa säsong som redan beslutats äga rum i mayerhofen. Undrar vart man kan leta säsongsboende på nätet för denna skidort, någon som har något tips ?

Mayrhofen 13/14?
goontown90 sa:
Halloj!
Är nyss hemkommen från en säsong i Banff och sneglar redan på nästa säsong som redan beslutats äga rum i mayerhofen. Undrar vart man kan leta säsongsboende på nätet för denna skidort, någon som har något tips ?
Gasthof zillertal är ett helt ok ställe som går att boka i förväg dock lite dyrare (kring 450 euro/månad).
Kan tyvärr bara tala om hur det är att festa där då jag ej bott där. Googla så får du lite bilder och bättre info:)

Mayrhofen 13/14?
usch ser ut och låter som mitt boende i Kanada inte så sugen på det en säsong till. Någon som vet nå hus/lägenheter som hyrs ut av privatpersoner ?

Mayrhofen 13/14?

Snödjup

Tillbaka
Topp