Mayrhofen, bästa parken i alperna?

  • Trådstartare Trådstartare edvvard
  • Start datum Start datum
E

edvvard

Guest
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Hej, jag har letat runt efter lite parker i alperna men dom flesta har grymmt dåliga hemsidor som man inte får ut mkt info om. Har varit i Mayrhofen en gång tidigare o deras burtonpark var väldigt bra. Finns de fler parker i alpena i den klassen eller bättre? Hur hur är parkerna där om man jämför med parkerna här i Sverige?
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Har bara kört den på hintertux(Mayerhofen) under hösten och den har varit mycket bättre än andra parker vid den tiden på året iallafall. Men jag antar att det är vinterparken ni pratar om....och den har jag icke haft äran att prova. Schweiz har för övrigt ett helt gäng usla parker men har någon sett än bra så säg till!
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Blackriverpaint sa:
Har bara kört den på hintertux(Mayerhofen) under hösten och den har varit mycket bättre än andra parker vid den tiden på året iallafall. Men jag antar att det är vinterparken ni pratar om....och den har jag icke haft äran att prova. Schweiz har för övrigt ett helt gäng usla parker men har någon sett än bra så säg till!
det är den burtonparken eller vad den nu heter?
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Har kört hintertux och silveretta nova. Hintertux har riktigt goa hopp som på sommaren är perfekta då landningen står i solen men kickern i skuggan. Dock fick jag inte fart på sommarn för det var för slaskigt. landade på nollen tyyyyyp hela tiden :/
På vintern är den helt klockren första hälften på dagen, sen är det svinkallt när hela den sidan av berget hamnar i skuggan, kan blåsa förjävligt där oxå.

Silvretta nova brukar ha bra park men dom hade knappt nå snö i år så dom hade bara ett hop och en helt sjukt jävla cp dålig halfipipe. railsen var det inget fel på, gled bra och skön variation.
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
491_735_871.jpg


snackar om den parken
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Laax brukar väl ha en schysst och les diablerets och typ les 2 alps har jag hört ska ha några bra linjer
 
Mayrhofen, bästa parken i alperna?
Har kört parken på glaciären Hintertux med men Burtonspark i Mayrhofen var större och bättre tycker jag..
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp