meningen med bandanas :D

• Trådstartare Trådstartare Stjidran
  • Start datum Start datum
S

Stjidran

Guest
så meningen med bandanas enligt mig är att se gangztah ut, inte frysa om facet när det e -15 och inte få en såndär ''goggle solbränna''

vad tycker ni är meningen med bandanas??

Senast ändrad:
att inte frysa runt halsen hakan and so on, orka ens bry sig. folk får väl åka i haklapp om dom nu så vill det.

då kan jag tala om för dig att det finns jävligt mycket som är roligare än att starta onödiga trådar på freeride

Shawty sa:
Jag hittar aldrig någon ball bandana, vet ej vart att köpa heller... Tips? :P
pröva göra en ;D eller ta nån tygtrasa och typ ''pimp my bandana'' fixa den me nå tryck eller nå good luck

Jag använder den främst till att värma resten av ansiktet när det blåser/snöar mkt.
För övrigt är det fett med status att ha goggle-bränna ;D

om nu värma hakan är syftet med bandanas o inte bara se ball ut så varför har inte halsduk varit populärt tidigare? Jo för att man inte ser ut som en ghettonegergangsterhustlerPIMP..

jag har en buff me fleece på som jag använder ibland =)

Det går inte att åka utan bandana, man fryser ju näsan av sig! Jag kallar min för sköldpaddskrage i och för sig men det är nästan samma grej. xD

Shawty sa:
Jag hittar aldrig någon ball bandana, vet ej vart att köpa heller... Tips? :P
Du e u bra:D Dom har typ bandana överallt så du bara vet hemsidor och massa shiit

www.shock.se där köpte jag mina

Har sett att det verkar häftigt att ha dom i bakfickan också så dom hänger ut lite stiligt och fladdrar i farten. Syftet med det hela har jag inte riktigt listat ut ännu.

ekdahl sa:
Skater sa:
ja status med goggle bränna! (jag har det yeha)hehe
haha gogglebränna är det muppigaste som finns!!
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

Skulle aldrig få för mig att dra på mig en bandana, dels motverkar det skapadet av gogglesbränna och sen ser det allmänt fånigt ut.. Speciellt på skidåkare.. och för övrigt så ska man nu "värma sig i -15" så testa stänga jackan eller ens ta på dig en istället för att åka i basketlinne playa, hur mycket värmer 1mm tunt tyg som är gjort för att snyta sig i anyway?
Alla coolingar med bandans kan väl stanna hemma och leka indian och cowboysare.. btw, använd XXXL-kläderna som tält så kan ni ju skapa en hel indianby..

Bandana är för folk som försöker apa efter nåt jävla pro som råkar använda en bandana i någon film. Gå och dra er komersiella åkare... Om man ska skydda ansiktet utan åt se fånig ut med en bandana skall man köpa en Buff, bra för vad som hälst!

ALXX sa:
blizzy sa:
hur mycket värmer 1mm tunt tyg som är gjort för att snyta sig i anyway?
Jag ska säga dig att det värmer sjukt mkt med tanke på att man blåser ut varm luft som sedan värmer skönt runt halsen och nedåt...
Är alla här totalt outbildade fånar? Snusnäsduk=bomull
Fråga nu någon med något innanför pannbenet vad som händer med bomull när det blir blött. Speciellt om det är kallt.

blizzy sa:
ekdahl sa:
Skater sa:
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

Skulle aldrig få för mig att dra på mig en bandana, dels motverkar det skapadet av gogglesbränna och sen ser det allmänt fånigt ut.. Speciellt på skidåkare.. och för övrigt så ska man nu "värma sig i -15" så testa stänga jackan eller ens ta på dig en istället för att åka i basketlinne playa, hur mycket värmer 1mm tunt tyg som är gjort för att snyta sig i anyway?
Alla coolingar med bandans kan väl stanna hemma och leka indian och cowboysare.. btw, använd XXXL-kläderna som tält så kan ni ju skapa en hel indianby..
ahahah, tummen upp forrhilvidde lars.

buff om det är kallt och goggles-brännan är ouppnålig, annars så bart som möjligt, om värmen finns. brännan SKA vara på plats, annars ingen bra säsong

mans1 sa:
ALXX sa:
blizzy sa:
Jag ska säga dig att det värmer sjukt mkt med tanke på att man blåser ut varm luft som sedan värmer skönt runt halsen och nedåt...
...som sedan fryser till is........
men bandanan ligger inte tätt mot ansiktet så de gör inget om den fryser, den har fortfarande samma funktion.

Utter sa:
ALXX sa:
blizzy sa:
Fråga nu någon med något innanför pannbenet vad som händer med bomull när det blir blött. Speciellt om det är kallt.
Min "bandana" är i fleecematerial och svintjock... Alla som vill skydda sig mot kyla borde ha en sådan. Blir ingen is här inte. Enfärgad svart tråkig i och för sig, men grymt bra.

Drakbabis sa:
Utter sa:
ALXX sa:
Min "bandana" är i fleecematerial och svintjock... Alla som vill skydda sig mot kyla borde ha en sådan. Blir ingen is här inte. Enfärgad svart tråkig i och för sig, men grymt bra.
Då är det ingen vanlig bandana, förmodligen en turtleneck eller dyl. Och fleece är polyester som håller sig varmt även om det bli blött.

Men bry er ! Gör som ni vill, finns redan en massa trådar om detta. Ni som är emot det behöver faktiskt inte använda det. Ingen har klagat på er för att ni inte använder det.

blizzy sa:
ekdahl sa:
Skater sa:

säger den coole säsongarn som endast solar med goggles på för att vinna respekt bland sina säsongspolare.

men visst se du ut som en jävla tvättbjörn och hällre lite större kläder änn för små.

Tillbaka
Topp