Meribel?

Jebbster

Ny medlem
Meribel?
Tjo.
Ska antagligen dra ner till franska alperna och för att vara lite mer exakt "Meribel" nu om ett par veckor. (mittersta dalen i "de tre dalarna" )

Tänkte kolla lite här om det är någon som vet vad det kostar ungefär att hyra skidor för 6 dagar ? slalomskidor då timglas eller något sådant.
och vad ett liftkort för alla 3 dalarna kostar i 6 dagar?

kommer att bo i en egen lägenhet där nere. Är det dyrt att handla mat där nere ? hur mkt kostar spriten och att gå ut ungefär ? :)

mkt frågot men vore perfekt med lite svar om det är någon som varit där på senaste tiden eller kanske är där nu ?
Ser fram emot det mkt måste ja säga.. har aldrig varit i alperna eller åkt skidor utomlands och Val´thorens (stavning) och de andra dalarna ska ju vara perfekt där nere tydligen.
Tack på förhand

/jens

Meribel?
Tjena Jebbster!
Meribel lär vara ett schysst ställe att bo på. Jag har bott i mitt i Val Thoréns by, där allt hålligång är! Men så här är det: Sprit & Öl - relativt billigt i affärer. Du gör inte några superkap, men mkt billigare än vårt satans system här hemma. Maten (om du hittar rätt affär) ligger i samma prisklass som här hemma. Affären Sherpa är att föredra, finns nog på ett par ställen i hela Val T. Liftkort på 6 dagar går i runda slängar på 1800:- för alla dalarna. Mitt kostade 2000:- lite drygt, men jag åkte 7 dagar. Helt rätt att hyra skidor där nere, så kolla in lite olika skiduthyrningsställen och jämför priser, det kan du nog vinna en del på. Jag har inte hyrt där nere själv, men en polare gjorde det. Han kolla som sagt lite olika ställen och fick ett rätt schysst pris (vet inte dock riktigt vad han fick betala).

Till sist, Val T är brutalbra! Ha en trevlig vecka.
/ Skoglund

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp