Mest fart till hopp?

lollen29

Ny medlem
Mest fart till hopp?
vad tror ni man får mest fart av till ett hopp?
Jag har en backe på min gård och undrar vad som är bäst skejta och åka ner för backen eller bygga en snöhög
ovanpå backen? Bild som visar hur jag tänker: https://www.freeride.se/photo/view.php?id=102160
1= skejta, 2= snöhög.
Vet att det är en konstig fråga men vill inte bygga en stor snöhög för hand med dåligt resultat.

Senast ändrad:
Mest fart till hopp?
lollen29 sa:
magnusericsson sa:
2 = snöhög, om inte det räcker så bygg en liten pumpkulle eller något liknande i backen, eller använd stavarna?! :)
vad är pumpkulle ? okej tack så mkt :)
3470852914_2c7d0cdcb2.jpg

Mest fart till hopp?
Det beror givetvis på kullens höjd! Bygger du den tillräckligt hög kommer det att vara bättre. Att minska friktionen genom att hälla vatten på snön så det blir is är också ett bra förslag!

Mest fart till hopp?
J_Gabrielsson sa:
man kan väll köpa en sån där gummigrejs-lina eller va de nu heter... men iaf hört att dom är sjukt bra:)
dom är väll dyra + att jag har inte nog med yta tror jag och har ingenstans att fästa den i så.... men tror du på 2an av dom här 2 alternativen

Mest fart till hopp?
lollen29 sa:
J_Gabrielsson sa:
man kan väll köpa en sån där gummigrejs-lina eller va de nu heter... men iaf hört att dom är sjukt bra:)
dom är väll dyra + att jag har inte nog med yta tror jag och har ingenstans att fästa den i så.... men tror du på 2an av dom här 2 alternativen
jo garanterat 2an förutom att du får mer fart så tar du inte ut krafterna på att börja staka:)

Mest fart till hopp?
Bygg en startramp/ställning. Min brorsa (13 år) byggde en till en liknande situation och den fungerade mot förmodan sjukt bra. Han gjorde den i slöjden på skolan också, så den kostade ingenting.

Mest fart till hopp?
Tycker du ska bygga en snöhög(2an)om du orkar. Jag vet inte hur stor din backe är men kanske 2 meter men du känner nog själv hur mycket fart du behöver.:cool:

Tillbaka
Topp