Min polare satte BARREL ROLL idag i Funäsdalen.

sen kan du få ta paus om du vill. du har trots allt suttit här sen 18.00 och skrivit en hel del. ge dig själv en klapp på axeln och drick lite varmchoklad. det är du värd

clnorberg sa:
sen kan du få ta paus om du vill. du har trots allt suttit här sen 18.00 och skrivit en hel del. ge dig själv en klapp på axeln och drick lite varmchoklad. det är du värd
tack du e en ängel, ses imån alla goa parkåkare. går nog till sängen nu.

hahaha böj bak skärmen på datorn (om du har laptop) så ser man att det är inklippt. ni kan jämföra med guldtexten kolla runt den och kolla sedan runt den coola barrelrollaren.
FAIL!

Asså jag måste ge er cred, barrel roll är så jävla sjukt, har försökt säkert 20 ggr men aldrig satt det, tre gånger flög de iväg mig med helikopter. Asså jag kan sideflip men så fort jag ska göra barrel roll så funkar de inte.

Fast jag har ganska långa skidor, 130, kanske borde testa snowblades som din polare!

A sjukt iaf grabbar, ta fler kort imorgon, eller filma asså jag kan knappt vänta!!!!11!!!oneone!!!111

hyllengren sa:
Asså jag måste ge er cred, barrel roll är så jävla sjukt, har försökt säkert 20 ggr men aldrig satt det, tre gånger flög de iväg mig med helikopter. Asså jag kan sideflip men så fort jag ska göra barrel roll så funkar de inte.

Fast jag har ganska långa skidor, 130, kanske borde testa snowblades som din polare!

A sjukt iaf grabbar, ta fler kort imorgon, eller filma asså jag kan knappt vänta!!!!11!!!oneone!!!111
du menar bak-och-fram-monterade slalomskidor i 110?

hyllengren sa:

nice, vare du som landa konstigt på en dubbel front idag också så dom fick flyga iväg dig med helikopter igen eller =)?

(om ni inte fattar läs igenom alla exero:s svar )

StraightAir sa:
hyllengren sa:

nice, vare du som landa konstigt på en dubbel front idag också så dom fick flyga iväg dig med helikopter igen eller =)?

(om ni inte fattar läs igenom alla exero:s svar )
Nä asså dubbelfront sätter jag, det krävs ju INGA som helst skills för att dra dubbel framåt, det är barrel rollen jag har problem med...

633502095110658970-facepalm.jpg

så farligt underhållande tråd:D:D

Jag trodde Barrel roll var omöjligt. skicka in bilden till salomon så får du a-spons.

De är bra att du berättar de har du provat ringa in till aftonbladet eller expressen å se om dom vill göra en artikel om de så kanske hela sverigs befolkning kan ta del av att din kompis kan barrel roll. :)

Nej nej NEJ! Barrelroll kan inte göras på skidor. I de idrott som man kan göra barrelroll är bland annat i flygplanscross (tex red bull air racing) snowboard, m.m

Med barrelroll så menas med att du voltar/flippar på det viset att en axel pekar mot dal och den andra mot topp (såsom alla snowboardåkare åker) och efter landning så pekar samma axel åt samma håll då du började volta/flippa. Som att rulla runt en öltunna.

Det närmaste du kommer till en barrelroll på skidor heter Linkoln Loop, rätta mig om jag har fel.

Tillbaka
Topp