misty på studsmattan

misty på studsmattan
lincon är väl ungefär som en sidovolt tror jag. Det är bara försöka få en rotation o landa =) svårt o förklara.. ut o prova istället

misty på studsmattan
Lincoln är en bakåtlutad sideflip typ,och om du ska göra en misty ska du göra en sne framåtvolt med skruv,är lite svårt att förklara hur du ska tänka när du ska göra misty men hoppas det hjälpte lite.

misty på studsmattan
1. Misty då ska du göra en framåtvolt sen när du är uppochner ska du kolla bakåt och neråt ELLER 2. så kan du gör en volt och svinga med armarna åt sidan. alternativ 1 är lättare =)

misty på studsmattan
Misty 540 tror jag är enklast o lära sig genom att helt enkelt kasta höger arm ned mot vänster fot... resten brukar lösa sig när man ser mattan igen, vilket man gör nästan på en gång. Börja med att rotera halvt i flippen så du landar lite på sidan på mattan... sen är det bara att testa.

Lincoln lärde jag mig genom tipset "kasta fötterna över vänster axel". det funkar om man är kall och väntar in landningen och inte börja sträcka sig med överkroppen på en gång.

//lycka till

misty på studsmattan
Ja håller med jimbot.Jag lärde mej misty 720 till slut så lycka till=D

misty på studsmattan
men de går väl som minst att göra misty 540? om man gör en 360 eller 180 så säger man väl frontflip + 180 eller 360?

misty på studsmattan
ska man inte ligga snett i luften när man gör misty 540?
Lärde mig just Frontflip 180 men i den ska man snurra 180 samtidit som man gör frontflip så att man e helt rak i luften..Eller?

misty på studsmattan
Lincon tips: ha högre höjd änn du vill, gör en sideflip, då du snurrat 1/4 av varvet på sideflipen lutar du dig bakåt, då brukar den se bra ut.

misty/biospinn: rotera med armarna snätt framåt medans du gör en F flip. snurra efter att du lämnat studsmattan. Annars kan de bli ultra snurr och ingen höjd= assfult

misty på studsmattan
mistyflip e int alls svårt! d lättaste är att kasta höger hand mot vänster fot elelr tvärt om, misty540=frammåtvolt med 180 misty720=frammåtvolt med 360 osv

Tillbaka
Topp