Mitt nybörjarset, vad tycker ni?

Endorah

Ny medlem
Är medelgod åkare gällande slalom men är ny i jibb. Ska köpa twintips i mellandagarna och jag har några funderingar på vad jag ska ha, men jag vill gärna höra va andras åsikter är! Jag är 175 lång och väger kring 67-70 kg.
Det jag har planerat :
Skidor + bindningar : http://www.lannasport.se/sv/articles/2.3041.85154/k2-silencer-marker-110-free Har 25% rabatt på Länna Sport.
Pjäxor är jag vääldigt okunnig i men det lutar åt att jag köper ett par Salomon Flyer från förra säsongen.

Så vad tycker ni? Verkar det som en bra nybörjar setup? Borde jag ändra något? Jag har begränsat med pengar och kan kanske lägga ut kring 500 spänn till om det är värt det.
Jag kommer mestadels raila, och leka runt i parken men vill även lära mig kanske en 7a. Vill ha lätta skidor, och inte för mjuka! :)

Skidorna funkar nog men du sak vara medveten om att de är väldigt mjuka. Välj en annan bindning. T.ex look px 12 eller marker griffon. Marker 11 är egentligen bara skit som inte borde säljas, bara pajjar och tappar skistoppern.

Köp bara inte salomon STH bindningen som inte har samma tåden som STH16.

Pjäxor köper du efter din fot och inte efter folks omdömen. Men om du ska köra park så leta efter en pjäxa med 70-100 flex. Kolla gärna med personal som kan pjäxor.

Bjo-rnR sa:
Köp bara inte salomon STH bindningen som inte har samma tåden som STH16.

Pjäxor köper du efter din fot och inte efter folks omdömen. Men om du ska köra park så leta efter en pjäxa med 70-100 flex. Kolla gärna med personal som kan pjäxor.
kört på sth 12 och har inga problem alls med den.. Kör på sth 14 driver på mina andra skidor och dem funkar bra dem också!

Tillbaka
Topp