Mittmontering på k2 fujative 159cm långa

Christofferjo

Ny medlem
Hejsan har funderat på att mittmontera mina bindningar på mina skidor!! och jag undrar hur man mäter ut vart dom ska sitta om man vill ha mittmonterat? här är en bild som ni kan ladda ner och se hur långt bak mina bindningar sitter!! är det core center dom är mitten eller? hur ska man sätta bindningarna efter mitt punkten? är det de främre av bindningen som ska sitta vid core center isåfall??

http://www.speedyshare.com/869720378.html

Sen undrar jag om det är svårt att flytta fram dom själv? är det bara att borra nya hål och sen se till att dom sitter rätt och sen skruva i bindningarna i dom nya hålen?

Vill du ha dom i mitten så mäter du ut mitten helt enkelt! Svårt att lista ut tydligen!
Att flytta fram dom själv är inte allt för svårt. bara mäta och borra ;)

//H

Ps. Less på alla dumma, onödiga trådar om massa självklara saker! Ds.

Många pratar om att man anväder en mall när man ska bora nya hål för bindningarna!? hur får man en sådan mall? ska man rita av dom gamla bingningarna på paper och sen göra ett tecken för vart man ska borra det nya hållet eller vad? behöver snabbt svar!!
tack på förhand!!

aa den första gången man ska försöka själv finns det risk för explosion och att man får influensa, andra gången däremot är mycket lättare!

men snälla svara på min fråga: Många pratar om att man anväder en mall när man ska bora nya hål för bindningarna!? hur får man en sådan mall? ska man rita av dom gamla bingningarna på paper och sen göra ett tecken för vart man ska borra det nya hållet eller vad? behöver snabbt svar!!
tack på förhand!!

osst sa:
aa den första gången man ska försöka själv finns det risk för explosion och att man får influensa, andra gången däremot är mycket lättare!
aa, men man kan då lepra också

Jag skulle säga att det va bara vanlig original som jag hade men har flyttat så har 2 cm från nu:D

Ja du mall är inte billigt alls... Man får det från företaget som har tillverkat bindningen ;)

//H

Jag lånar tråden tvärt. När jag ska upp på nosarna på mina k2 fujative så känns det som dom ska gå av, min fråga är då, är det möjligt att gå upp på nosarna utan att skidorna går av, isf finns det en risk endå?

Jonteha sa:
Jag lånar tråden tvärt. När jag ska upp på nosarna på mina k2 fujative så känns det som dom ska gå av, min fråga är då, är det möjligt att gå upp på nosarna utan att skidorna går av, isf finns det en risk endå?
nej dom går inte av inte mina i alla fall :|

mittmonterat är ju som sagt mitten, inte så svårt core center är något bakom mitten på fujativen, jag har mina där. fungerar bra i park och helt okej i pist men jag ångrar nog lite att jag inte satte dom i mitten mitten ! det kostar ungefär 150 spänn på skidsentret här i hemsedal så ! bara lämna in

haj lånar tråden oxå. asså när man mittmonterar så asså man mäter ju ut mitten men hur ska bindninge vara jämfört me mitten på skidan? ska hål foten typ va i mitten eller ska bak delen va de eller fram eller a säg som de e bara ni som vet. snabbt plz

1 Ta ett mått band mät ut skidans luft mitt.
Vilket menas med att du tar mått bandet så att det går från nose till tail och att det är spännt.

2 Gå till en skid affär och be dom borra hål med tanke på att det är ganska enkelt att fucka upp det utan mall..

surfer_boy sa:
haj lånar tråden oxå. asså när man mittmonterar så asså man mäter ju ut mitten men hur ska bindninge vara jämfört me mitten på skidan? ska hål foten typ va i mitten eller ska bak delen va de eller fram eller a säg som de e bara ni som vet. snabbt plz
När du har mitten av skidan så ska du ha lika mycke bak bindning som fram bindning på mitten om du vill ha helt mitt mont.

Tillbaka
Topp