Joye
Aktiv medlem
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Inte med i projektgruppen men fick ju ändå stå på dem ett par dar. 187 skulle jag säga så länge du inte åker suuuperstort. ( men någon annan får gärna flika in här)Ruben sa:Nu till frågan, vilken ska jag ha?
Vad jag däremot kan säga om skidan är att den inte är anpassad för plöstryckare. Eftersom jag själv föredrar att initiera svängar (speciellt i pist) med ett visst plöstryck så kom jag inte riktigt överens med skidan. Projektgruppen har haft som mål att skidan ska flyta optimalt i lössnö och plana ut fint. Rockerprofilen och monteringspunkter är därför valda för att passa dessa ändamål så väl som det går. Alla i projektgruppen är för övrigt överens om att en modern skida bör ha denna montering och form och för oss som är lite vana med att ha gott om skida framför tårna och kunna initiera svängen med plöstryck går helt enkelt bet här. Så om du vill ha en modern skida att kunna utvecklas på så är opinion ett klart bra val men om du vill fortsätta plöstrycka kommer du säkerligen få svårt att ställa om ;-)