Mobiltelefon...helt otippat...

Tja! tänkte höra om nån vet hur domhär nya telefonerna me färgskärmar pallar nåra minusgrader?? bor tyvär i estocolmo så man kan ju inte direkt testa..dom gamla hederliga telefonerna me bara två färger har ju en tendens att bli lite sega när de är kallt ute
//
B

http://www.mobil.se/tester/tester.asp?sid=2

brukar ha rätt mycket tester osv.

Sen bör du tänka på att ofta så blir mobilen lite "seg" vid minusgrader. Att den liksom inte hänger med riktigt... displayen blir sämre osv. Men bara då det är kalt, brukar ofta fixa sig till normalt läge när den får lite värme och kärlek så att säga..

Tvekar på att det blir problem med själva färgskärmen. Men sen då det kommer till batteriet (alla batterier) har en förmåga att tappa effekt vid kyla. Jag hade min mobil (stöttåliga nokia 5210) i en ficka på mina byxor, det var kallt denna dag, ca -15 grader. När jag skulle in och fika så ringde telefonen, jag hann öppna fickan, ta fram telefonen och svara, sen dog den. Väl inne i stugan så låg den på 3/4 av batteriet igen. Så, ha den i innerficka (på nått ställe där det inte gör ont att få den intryckt i kroppen) där det är varmt så blir det nog bara bra.

Samma sak kommer att hända med färgskräm som med de gammla telefonerna. Tft skärmarna kanske uppför sig annorlunda.

Jes jes... T610:ns 65 000 färgers skärm av typen "lcd" blir precis lika seg som "förut". Jag håller nog med föregående talar om att jag tror tft uppför sig lite annorlunda.

För er som såg "Plus" igår: Ni såg att "skalplagget" enbart är till för fukt och vind. Och att man ska ha mer kläder under. Så då spelar det ingen roll om man lägger den i innefickan på jackan...

Delar med mig lite tankar :-)

Tillbaka
Topp