modifiering av forumet

modifiering av forumet
JockeSki sa:
Ang. betlaning: Absolut inte! Jag tänker inte betala en spänn för att va medlem. Hade man sluppit inlägg som trådens första (carl_d's) så KANSKE men knappst som läget är nu.
haha men de var väl inlägget efter so räknas

modifiering av forumet
Tänkte ändå ge wolwerin en applåd för att iaf försöka göra FR bättre. Nu lyckades det inte men tanken är det ju som räknas. Bra med folk som vill utveckla och inte bara köra på i gamla spår. Nytänkande är bra, även om detta försöket blev misslyckat.

Dr_Snow: Tanken med freeride.se-mail borde kunna fungera. Problemet med att folk byter användarnamn hit och dit går att lösa på 2 sätt.

1. Man låter helt enkelt inte folk att byta användarnamn. Jag ser ingen anledning att låta användare göra det.

2. Man har freeride.se-mailen kopplad till UserID-nummret och användare får registrera en mail adress som kan heta vad som helst. Då behöver det inte vara användarnamn@freeride.se. Först till kvarn för Elit_Jibber@freeride.se ;).

Personligen tycker jag idé 2 är mycket dålig och eftersom jag inte ser någon anledning för användare att byta namn så röstar jag för idé 1.

modifiering av forumet
musik på profilen? VIP? team? -var har jag sett det förut? jo på playahead! tycker du om sånt borde du bli medlem där! visst vore det lite kul men det är väl inte riktigt det som freeride går ut på.

modifiering av forumet
MEN SHIT!

som det låter så vill du att de här ska bli nå jävla playahead för skiers, häng på pa om du vill ha det så, varför ta betalt för att man ska få hänga här!?

och varför ha musik på profilen?

och varför ha team!? helt jävla onödigt, visst det kan ju behövas på pa så alla koolingar kan ha en "morgonbånge-logo" efter sitt namn så alla ser att dom någon gång haft morgonbånge, jävligt ballt.

likadant med att man ska skriva hemligt, de finns också på pa så häng där isåfall! om du trots allt måste skriva "hemligt" ge då fan i att skriv i gästboken, skriv fr mejl isåfall så slipper du problemet att alla kan se ditt superhemliga inlägg.

säger bara vad jag tycker och tror det är fler som tycker som jag? om du vill ha det som på playahead varför inte bara hänga där!?

/Lackarn

Senast ändrad:
modifiering av forumet
Å ena sidan är ju freeride.se(.nu) till stor del en community och därför är det ju ingen dum ide att jobba med att utveckla den delen av sidan. Ju bättre funktioner för communityn, desto fler kommer använda den och det blir fler besökare till sidan. Dvs bättre intäkter, vilket väl är något att sträva efter.

Å andra sidan vill inte jag personligen att freeride ska bli en lunarstorm med massa jävla musik och skit på sidorna. Och jag gillar att man kan surfa runt och tjuvkika i gästböckerna ;) Vill man skriva privata meddelanden finns det redan en sådan funktion (FR-mail någon?..). Jag gillar heller inte konceptet att man skulle bli tvungen att betala för sitt medlemskap.

Däremot vore det kanske något med ett forum med lite högre åldersgräns och ordentlig personlig registrering. Kanske är en artonårsgräns lagom. Detta kommer inte inkräkta något på nuvarande forum i form av moderering och tjat om kassa inlägg, utan bara skapa en skön miljö för alla.

modifiering av forumet
Tycker det som vi har på Freeride är hur skönt som helst!

Detta är ju inte som lunar pa ect ect utav en anledning så varför ändra på det?
Okej att designen här på forumet eller profilen sett nästan likadan ut ett tag nu här är en annan fråga men att freeride ska ändra koncept på sin syn över hur medlemar ska få ha det här tycker jag vi ska låta vara för den är grym!

Jag är en utav dem som loggar in här och kollar sköna bilder, kikar på nyheterna/inervjuer/roliga inslag som postas av redaktionen och inte för fixa en cool press på min profil! Det som är bra här är ju att vi har ett FORUM att kommunicera(stav.?) med istället för att vara massa dönickar som chattar med varandra och skriver meningslösa inlägg i GBen, okej jag vet att folk skriver i andras GB däribland mig själv men det är inte där Freeride har lagt ner mödan och kunskapen om hur vi ska använda våra medlemsförmåner. Detta med att vi skulle få Freeride mail osv eller ha musik(varför?) betyder att Freeride måste punga ut massa pengar för att hyra plats hos något webbhotell och skulle det hända så kommer Vi (medlemmarna) att få betala så är det ju bara.

JA till en fräsh look, NEJ till ett nytt PA, lunar eller vad fan annars det finns för liknande ställen..

Wolwerin, gör om, gör Rätt!

Senast ändrad:
modifiering av forumet
Precis, som taget rakt av från playahead, freeride är freeride och det vore trevligt om det fortsatte vara det!

modifiering av forumet
Kan alla sluta klanka på grabben? Han har ju (i titeln) ångrat sig och gjort en pudel. Han har själv förstått att det inte blir kul om det blir PA av hela skiten...

Annars hade FF en bra idé med 18-årsgräns... Tål att tänkas på!

Hasse eller någon, lås tråden som grabben önskar!

modifiering av forumet
Vi låter denna tråd vara öppen nu.

Men jag låser den om det kommer ett person påhopp på wolwerin igen

//H

modifiering av forumet
Jo du ekdahl efter att vi har diskuterat hur vi skulle ha det så tog vi detta beslutet. Vi kan nämligen skriva till varandra via den utmärkta FR-mailen.

//H

modifiering av forumet
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
snälllaaa gör inte freeride till playahead eller lunar!!!! skitnoobigt med team, klubbar å sånt!!!! nejnejnejnejnejnejnejnejnenejnej!!!! onödigt med typ "silver-VIP" eller "guld-VIP",sånna fjanterier kan stanna på playa! uusshh!

om man vill skriva hemligt kan man skicka FRmail.
varför vill man veta vem som har besökt ens sida? fett onödig fakta. de e ju inget raggnings-hak de här..!? även om vissa verkar tro det.

men åter nej nej nej nej nej nej till alla dessa noobfunktioner!!

modifiering av forumet
skaffa playahead i stället duuuude!
någe som skulle vara fett! som ns, team updates

modifiering av forumet
jag tycker man ska få ha PRO också, så att man kan göra häftiga saker på ens pres LiXoM! dah!! oj nu när jag tittar upp på skärmen ser jag att jag e på freeride.se och inte lunarstorm.se ! DAMN!!

modifiering av forumet
nej men seriöst.. jag tycker det låter bra att man kan ha så där att man kan klicka i ett svar och se hur många procent som har svarat vad osv för hur drygt e de inte om mann vill se vad dom flesta har svarat så sitter man och kollar igenom ett forum med flera sidor!

modifiering av forumet
Det som kanske skulle vara bra med en betaltjænst ær att man kanske skulle slippa alla snorungar i forumet som bara førpestar!

modifiering av forumet
Carled sa:
Hmm, halva sidan hade i princip försvunnit då. Förresten vad hade ni tänkt göra då? Dricka alkohol och kolla på strippor? Om ni nu vill ha en barnförbjuden sida. Vissa ynge sköter sig faktiskt, ska även de drabbas?

Freeride.se/nu är jättebra som det är, men istället för att försöka ta efter lunarstorm så kanske man kunde hitta på något helt nytt, något orginellt? Vad nu det skulle vara. Svårt att komma på eftersom freeride.se/nu redan är den ultimata skidsajten. Vad mer behövs?

Sen vore det otroligt tråkigt om man skulle behöva betala pengar för att få olika "nivåer" precis som lunarstorm hade sidan blivit indelad i olika grupper med de som "Äger" sidan och de som "Finns där för att störa". Ungefär så. Tänk er "coola-gänget" och "töntarna" på lågstadiet.

Men bra att du har nytänkande wolwerin. :)

modifiering av forumet
Wolverin - bra initativ att försöka uveckla siten. Låt dem hacka bara...
tycker oftast att det är rätt underhållande med det yngre gardet här på forumet.
Många är roliga, än del medvetet och en del ofrivilligt. Och sen är det alltid spännande att följa Hasses ojämna kamp...

modifiering av forumet
Haha playahead rakt av!

Fast ett helt vanligt forum med Avatars skulle vara najs!

Samt att man kunde se när man hade postat så det står tex

MartinT
Registrerad: 1980
Poster: 1337

Som på NEWSCHOOLERS!

modifiering av forumet
Förändringarna som föreslås med bronsmedelmskap etc. verkar ha en grundsträvan i att hemsidan ska utvecklas till en halvdassig tonårsportal likt Lunar.........

Nej, konservatism med monarki och total handlingsfrihet till Johan

modifiering av forumet
Näre gäller ditt första förslag så äre väl bara att skicka ett fr-mejl iställer för gb.

Men jag vill inte ha ett till lunarstorm!

Senast ändrad:
modifiering av forumet
hmm låter som att Litsesio inte tycker om idèn :P

jag försökte men dock så blev det inte så bra.....men ni som "klagar" kan inte ni ge några förslag hur freeride.se kan förbättras?

mvh//
wolwerin
keep it real-puss

modifiering av forumet
Seriöst, lär er att prata med varandra irl, onödigt att dra upp en gammal tråd för att prata skit med varandra... patetiskt.

modifiering av forumet
wolwerin sa:
heejsan

jag har funderat på om man kan modifiera freeride.se en aningen.!!!!?

jag har tänkt på att man kan införa massor av tillgångar och funktioner för att förbättra freerie.se

1a när man skriver ett fr/gb så ska man välja mellan om man vill skicka hemligt eller allmänt.

2a. man ska kunna se vilka som har varit hos ens profil.

3a. att man kan få in en ljudfil för att kunna lyssna i profilen.

4a.när man frågar om man vill bli kompis med en annan så kanske man kan fixa så att det finns olika saker man kan välja imällan tex. 1.bli kompis med Johan 2.bli jibb kompis med Johan 3. bli bekant med Johan. (jag hoppas att det är okej för dig Johan om jag använder ditt namn till detta och varför jag använder det är att detta är 90% vänt till dig)

5a.så kanske man vill skaffa ett team som många vill vara med i tex. freeride teamet för dom som gillar freeride.se.

6a.det pratas mycket runt om freeride att man kanske ska införa en freeride.se konto/mail (det PRATAS om det så dem vet ej om freeride ska INSKAFFA sånt)//
om man inskaffar sånt kan man inte heta då sitt användarnamn till det alltså då blir det för mig WOLWERIN@FREERIDE.SE osv.
""Vore även bra om man hade kombinerad "FR-mejl" och "freeride.se"-mejl så man slapp ha två olika.. samt att man isf skulle kunna fr-mejla folk från utomstående mejl och inte nödvändigtvis behövde vara inloggad på hemsidan (som när man mejlar från mobilen etc.).."" obs tog detta från blizzy.
och sen kan man sätta in en dedikerad mejlserver.

och nu undrar ni har i helskotta kommer dom som har freeride att ha råd till dessa finesser och kanske tror jag e helt bort i huvudet :=).
då har jag nog svar till era bekymmer.!!!!!!

man kan ju sätta in olika vip graderingar t.ex. och neutral medlem(gratis) original vip(10kr i månaden), brons vip(20kr i månaden), silver vip(30kr i månaden), guld vip(40kr i månaden) och platina vip 50kr i månaden. och u högre upp i vipp man kommer hu mer finesser får man och vipp guld och platina kan få ett eget lite forum där bara dom får skriva?
(och att det står vilka som är modrationer så man vet vilka som är det)

och det som gäller med teamet så kan man betala en vis LITEN suma tex 2kr för att starta det men sen s behöver man betala månadskostnad på det kanske 5-10kr i månaden för att driva det?

och dom som gillar mail-adress iden så kanske man kan ta betalt för ett sånt mail account (mitt tips är ca 30-50kr)

och dom som missköter sig här på forumet kan få en liten varning och sen böter(om man kan kalla det så) från 250-1000kr beroende på hur grovt det är och en avstängning osv (och man ska inte kunna reg. sig mera på detta skid-forumet eller att man blir avstäng en vis tid från 1-12 månader beroende vad personen har gjort.

Och sen kanske det kan finnas en donations sida på freeride så att man kan donerna till freeride.se!

Och å så sett så har ni kärnat ihop en ganska bra slant men det enda dåliga är att man måste ha ett ganska bra startkapital till detta.!

Och ni som läser detta vad tycker ni tycker ni att det är bra eller dåligt?

mvh//
wolwerin.
peace!

.
Låter som du har varigt inne på playahead....

modifiering av forumet
tycker att det låter lite galet med 1000 kr i böter;) men jag gillade alla ideer förutom att man ska betala i månaden? tycker det vore bättre med årsbetalning ex. 100 kr eller något, vad vet jag:P

modifiering av forumet
Jwalerius sa:
skaffa playahead i stället duuuude!
någe som skulle vara fett! som ns, team updates
tror nog han har de.... å han e nog inne fööör mkt!

nej men seriöst, de låter som att du vill göra FR till värsta fjortis sidan där allt går ut på att man ska hitta sin rätta pojk/flickvän! men om du så gärna vill ha dom grejjerna här på fr så vill ändå ingen annan de.. så häng på pa istället å snacka skit där, å om du vill snacka skidor går du bara in på fr. svårare än så e de inte!

Senast ändrad:
modifiering av forumet
Drakbabis sa:
Carled sa:
Hmm, halva sidan hade i princip försvunnit då. Förresten vad hade ni tänkt göra då? Dricka alkohol och kolla på strippor? Om ni nu vill ha en barnförbjuden sida. Vissa ynge sköter sig faktiskt, ska även de drabbas?
haha så jävla skön kommentar drakbabis;)
låter jäkligt överdrivet med en 18-årsgräns och som du sa "halva sidan hade i princip försvunnit då"...

Tillbaka
Topp