mollbergare

DanneL

Medlem
mollbergare
tja! förösker lära mig detta trick i badhuset man får inte riktigt till de. sätter vanlig bakåtovlt, bakåtvolt med skruv och så! någon som har några bra tips för att sätta mollbergare?

Daniel

mollbergare
Om jag kommer ihåg rätt är väl en Mollbergare när man står med ryggen mot vattnet och man hoppar så att man i princip slår i pannan i svikten?

Ett första steg för att klara den är att hoppa ut baklänges men istället för att dyka vanligt så gör man ett "fotdyk". Med fotdyk menar jag när man landar i vatnet med händer och fötter samtidigt, formad som en kil. Förstår du vad jag menar? Börja på låga vikter.(Det unerlättar om man först lär sig hoppet i grupperad stil för att sen gå in på pikstil.) Hoppet imponerar en hel del på tjejer, även om man som jag gör den från högst 5-meter.

mollbergare
Dynamit har rätt, mollbergare är i princip en vanlig backflip, fast när folk säger backflip så menar dom fakie backflip på trampolin..

Iaf till saken:
Det är sjukt mkt lättare än man tror.
Så här tänker jag.. eller hur jag gör

1: det underlättare verkligen om du står stilla innan och sviktar, alltså inte springer fram..

2:hoppa några hopp så du får lite höjd.

3: när du ska hoppa sista hoppet så försöker du trycka iväg dig utåt samtdigt som du går bakåt med över kroppen..
när du har kommit i väg så antingen drar du upp knäna så du flippar fort, eller så hänger du..

det handlar bara om lite mod, för att man trycker i väg sig nästan automatiskt!

mollbergare
En Mollbergare?
Man blandar en tervueren och en border collie och får en energisk blandras som är perfekt att ha med som outtröttelig kompis i bergen. Håller ordning på dig och alla andra som man träffar.

Det är i alla fall min erfarenhet...

mollbergare
det finns olika sätt men jag tror att det vanligaste är att man tar lite sats och hoppar, i början av volten skuter man fram höften.
men det är inte svårt det är bara att prova, man kan ju inte mer än dö.

mollbergare
skitlätt lärde mig det idag :D ja började med att testa rodeo ut för att ja va rätt att slå i huvet, men sen insåg ja att de va lungt då ere bara o köra på, om du klarar sw backflip så klarar du mollbergare ( om du vågar ) :P

mollbergare
det är bara springa med lagom fart slänga sej bakåt, blunda och hoppas på det bästa ;)

Nejdå:P

Det är bara att göra 1 försök på 1:an och sen när du sätter det cleant där går du upp på 3:an och gör den segare sen 5:an 7:an och 10:an

mollbergare
jag springer då bara fram, hoppar en gång och kastar mig fram, lutar mig bak och kuperar. jag kan då inte ge nåt bättre tips än det.

mollbergare
JoakimN sa:
skitlätt lärde mig det idag :D ja började med att testa rodeo ut för att ja va rätt att slå i huvet, men sen insåg ja att de va lungt då ere bara o köra på, om du klarar sw backflip så klarar du mollbergare ( om du vågar ) :P
Vad har en sw backflip med en mollbergare att göra?

Sw backflip är ju som en vanlig backflip på badhuset
medans en vanlig backflip är som en mollbergare på badhuset =/

alltså att kroppen flyger frammåt medans rotationen går bakåt

mollbergare
Deespin sa:
sockervadds sa:
Olof Molin och Dymanit. Det ni snackar om är Mollis! Inte mOllbergare
Haha, du skojjar väl?
HAHHAHAHAHAHAAHHHAHAH

och till saken, de är både mkt snyggare och lätare att göra de från en fast avsats som ex 5an eller 7an etc. om man gör på svikt blir de bara skit..

jaja spring och tryck bak överkroppen, när du är i luften, busenkelt:)
jag kan dra de stillastående från badkarskanten..

mollbergare
jag kan göra det. ja brukar bara hoppa framåt, kasta mig bakåt och sen så är den landad.. svårt att ge tips men mitt enda förslg är att testa på studsmatta först och om du tar det där så gör exakt samma sak på badhuset

lycka och fred

mollbergare
taa lite fart så du garanterat hoppar framåt sedan brukar jag tänka på att försöka få höften framåt/uppåt i början av rotation så att man in slå bakchuvudet i svikten..

mollbergare
tjena.

det viktigaste är att du inte står å sviktar hur länge som helst. på det tredje ska det ske:D i själva uthoppet ska du trycka ifrån väldigt mkt, men inte bara uppåt utan också framåt. sen så sä det bara att krypa ihop och kolla bakåt över pannan:D det går ganska mkt av sij självt du behöver i stort sätt bara sätta igång rotationen. när du sen har kommit runt så är det bara att sträcka ut kroppen och landa. lycka till:D:D:D

Tillbaka
Topp