Monoski...

freeride_nu

Aktiv medlem
Monoski...
Vart tog alla monoskiers vägen? Finns det inget nytänkande inom detta? Går det att få tag på en monoski med midja? Eller är de utdömda för all framtid? Förmodligen är det så, därför att regeln säger att en monoåkares outfit är rödvita Munari pjäxor, neon färjad overall med skärp och en bläckfiskmössa... uhhh!

Monoski...
Givetvis sker det utveckling. Kola bara på www.monoski.com. Min gamla vän Scott Gordon kämpar minsann på med sina White Knuckle. Mono är snabbare, snyggare och smartare. Mono är helt ett enkelt överlägset nedföråkningsinstrument, faktiskt.

Faktum är att ett vanligt nöje bland monoåkare är att backa om löshälsåkare, gärna visslandes någon lämplig nationalsång. Köra skiten ur dem som kör med stövlarna på tvärs är ju inte heller helt fel.

Själv byggde jag lite på en backhoppningsmono förra året, men pga dålig snö och lite knäoperationer lade jag ned det hela. Kanske är det dags att sätta igång igen om man skall hinna med någon hoppning innan speedskisäsongen sätter igång.

Koka kaffet, vispa grädden.....

HWC HitMe

Mannen, Myten, Monokungen

Monoski...
Tog vägen? Hör upp blindstyre så hör du Marseljäsen som visslar förbi dig baklänges snabbare än du hinner tänka Lauberhornrennen.

Om du inte sett oss beror det på att du inte hinner med.

Carvingmonos har vi haft länge, redan Alain Revel tog fram dessa - innan rökdimmorna blev för täta.

Join us or...

/JCM
Ibland iförd Ehlo Freestyleoverall i baren!

Monoski...
I skidåkningens moderland Österreich lyser monoski åkningen med sin frånvaro, lite synd. finns det nå´t skönare än att se en monoskier med zinkpasta i ansiktet placerad i baksätet.

Monoski- när skidåkningen är som bäst

Monoski...
Monoskin är inte död. Köpte en ny White Knuckle från Monoski.com i våras. Har inte hunnit testa den än, men ska till Kittelfjäll v.9. Brukar vara den enda monoåkaren där uppe. Har iochförsig bytt zinkpastan och pastellstället mot North Face och solbrillor. Funkar också.

Monoski...
Allvarligt, vem vill se zinkpasta, lila peak-kläder och titta-jag-kan-hålla-ihop-benen-jättemycket-åkning? Ska vi inte lämna monoskidan tillsammans med yuppies, grunge och Screwdrivers? Carving har bäst effekt i långa skär med benen en smula isär, hur ofta ser man inte ihoplimmade pjäxor med snabba svängar i backen på CARVINGSKIDOR? Släpp, det är över nu.

Monoski...
Monoskidan är fransk, le nouvelle glisse med LEs ARcs i spetsen där många nya sköna sätt att ta sig nerför på snö har fått sitt första fotfäste, precis som mono-på-tvärs när det kom till Europa och naturligtvis Speedski.

Första hjälten är självklart Alain Revel, f ö tidigare gift med Gudrun Bergdahl som var på omslaget till Åka Skidor på den klassiska Felix-bilden på mono iförd clownkostym...

Tillbaka
Topp