Montering av Burton cartel årsmodell 2007

Jonte88

Ny medlem
hej hej hallå!
jag har skaffat mig ett par burton cartel bindningar, men ja har problem med att montera dem:( det är bara tre hål i plattan, men i alla andra bindningar som jag har haft harde bara vart som vanligt me fyra hål så man bara sätter plattan rakt över hålen, men det går inte o göra så nu=/ undrar om de är nån mer som har haft de här problemet eller om de är ja som är bet eller om de är nått som är fel...

Shysst som snö på julafton om någon kunde ge mig lite råd om detta:)

tjola hopp på er//Jonas

..

Burton är världkänt för sitt 3D system.. ingen annan har det, alla andra har typ 4x4 eller sliderstsystem..

men..

har du köpt beggade bindningar???? för när man köper nya får man med både 3D och 4x4 diskar..

?? så hur är det, Jonte88 ???

/Pinn

De har du rätt i Pinn..
jo, de är nya o ja har med två till diskar, men de är bara plast, de andra är de ju lite dämpning på, men ja får väl inte va så kräsen då o köra me plasten=) tack för hjälpen!

Borde nog gå att hitta andra 4x4 diskar med vadering, fast då får man ju köpa till dem.. men fult men samtidigt rätt av burton att göra bättre åt sina egna produkter o sämre åt konkurrenterna hehe..

..

men grabbar asså..

GÖR egna vadderingar då.. det är ju superlätt.. åsså kan du fixa massa roliga möster och sånt också.. custom liksom..

:D

/Pinn

men hur gör du dina egna vaderingar då?
va gör du dom utav?

Är ju aldrig fel me custom:D

//jonte

På 07ans bindningar så är discarna både 3D och 4x4 på samma platta. Så de som ligger i lådan när man köper passar alltså på bägge utan att man behöver byta discar.

Det blir lättare vikt åsså slipper Burton trycka upp extra plattor till varenda bindning de säljer. Smart!

Hmm...

Det kanske är olika för olika modeller. Jag har som sagt Custom.

Eller så är det ett nytt påhitt från Notrub.

Till Burtons billigare bindningar följer det med en allroundplatta utan vaddering, den plattan som kaskar fick alltså, till de lite dyrare bindningarna som ex Cartel skickar de med en för 4x4 brädor å en vadderad för burtons egna brädor.

Kaskar, om du vill ha lättare bindningar kanske du ska plocka fram borren eller kniven å ta bort lite av dem? =) mer hår=sämre kvalite. mer pengar spenderade=högre kvalite på varan=inga onödiga hål i plattan

lallalalaa
Sandgren2

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp