Montering av Look P12 Jib

mrtnpttrssn

Medlem
Jag ska troligtvis köpa mig ett par Look P12 Jib bindningar och eftersom det är 04:or och knappt finns att köpa nån stans så undrar jag om det är nån som vet om det finns nån som kan montera ett par sånna i stockholmsområdet. För man måste väl ha en sån där monteringsmall?

INtersport,Teamsportia eller stadium lär väl kunna montera åt dig

Okej... Funderade på nått sånt oxå men tänkte att dom inte har kvar mallen eftersom det är en sån gammal bindning. Men du har nog rätt!

Skulle tro att du kan göra det på vilket ställe som helst.. Billigast är väll kanske o gå till typ Intersport, Stadium osv. Kan dom inte så gör alpingaraget det åt dig garanterar jag. Kommer dock att kosta lite mer att göra det där.

Man använder inte mall på skidor över 8omm imidjan. De aldra flesta sporthandlare mäter ut själva

Jag kan garantera dig att alla vettiga butiker har mall till look p12...
Med tanke på att man aldrig slänger en mall pga att bindningstillverkarna ytterst sällan ändrar sina mått på borrhålen. tex har salomon haft samma borrmall sen de gjorde första bindningen.... Look/Ross har tex haft sin race bindning länge... och har inte lyckas bygga en bättre...

så svaret är att butikerna har garanterat rätt mall.... annars är det bara o gå runt o fråga!

Och man använder mall till de flesta skidor... Med tanke på att bindningstillverkarna har anpassat sina mallar till dagens skidor....

/Erixon

Min rekomdation är att gå till garaget då de alltid kan montera dina bindningar så det blir helt perfekt.
Vad det gäller priset så kostar det inte mer än 150 pix.
PS, Det finns mallar till alla feta skidor.
Om det nu skulle vara special special så kommer Johan lösa allt vad det gäller montering.

Han har 13 år av erfarenhet av montering av bindningar.

Han är bäst

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp