Montering?

JaroV

Ny medlem
Montering?
Tjenare, ska montera mina Marker griffon på mina Armada AR7 skidor idag, och då undrar jag vart ska jag montera dem för att få bra känsla utanför parken samt kunna raila och hoppa med bra känsla?

fred ut.

Montering?
Om du ska köra en hel del park med dom så kör på den främre av markeringarna (-2.5cm) blir nog kanon. Om du inte ska åka så mycket park så dra den mellan dom.

Senast ändrad:
Montering?
¨http://213.136.48.2/~alpintco/alpj15/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/Armada_AR7_4ce4e65777758_500x90.jpg

främre sträcket borde vara -2.5 och bakre -5

Du kan ju mäta och kolla om det skilljer 2.5cm mellan dom

Montering?
Du kommer bli nöjd. Många team åkare kör med -2,5 inkl. Tanner Hall. Han har iaf gjort det. Dom hade annars inte rekommenderat -2,5cm.

Har haft ett par Alpha 2 som hade just -2,5cm funkar perfekt till allt. Nu har jag dock en symetrisk skida och då kör jag mitt.

Montering?
silvertejpen sa:
Du kommer bli nöjd. Många team åkare kör med -2,5 inkl. Tanner Hall. Han har iaf gjort det. Dom hade annars inte rekommenderat -2,5cm.

Har haft ett par Alpha 2 som hade just -2,5cm funkar perfekt till allt. Nu har jag dock en symetrisk skida och då kör jag mitt.
Klart han kommer bli nöjd, Tanner har ju kört så. Då är det lugnt.

Montering?
Så som han sa.. har du en symetrisk skida måste du montera mitt på skidan. annars kommer det bli helt åt skogen. På de flesta parkskidor finns det 2 sträck. Var av det främre är det som är rekomenderat av tillverkaren för parkåkning. Då ska man allt som oftast hålla sig till det. men vill man montera mittmitt så klart man får göra det. Ingen kommer och hugger benen av dig för det :)

Montering?
Fiddeponken sa:
Så som han sa.. har du en symetrisk skida måste du montera mitt på skidan. annars kommer det bli helt åt skogen. På de flesta parkskidor finns det 2 sträck. Var av det främre är det som är rekomenderat av tillverkaren för parkåkning. Då ska man allt som oftast hålla sig till det. men vill man montera mittmitt så klart man får göra det. Ingen kommer och hugger benen av dig för det :)
Men om man har otur kommer det gröna troll. Dom bits.

Montering?
asså om man bara hoppar och snurrar vart ska man ha monterat då jag ha bak monterat www.freeride.se/prylar/skidor/2010/k2/bad-seed.html så där ser mina skidor ut kan man då ha mittmonterat:D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp