Möss-ritning

Möss-ritning
mössan är ganska löst virkad i ett tjockt garn.
det bruna mönstret som blir som sneda fyrkanter blir automatiskt. det enda han har gjort är att byta tråd ett varv, och sen byta tillbaks till beige tråd igen, om du förstår vad jag menar.
om du vill ha nått tipps eller har nån annan fråga kan du skriva i min gästbok :)

Senast ändrad:
Möss-ritning
Fan vad fet mössa! Snackade med morsan hon sa att man kunde gå ner i en garn affär och höra med dom! där har dom massa med mallar! lr d e ingen som har hittat ngn ritning på nätet?

Möss-ritning
vad är det ni ska ha mall på om jag får fråga? det är ju bara att virka på,
sjukt jobbigt att gå efter en beskrivning och följa antalet maskor slaviskt.
Den där bilden räcker gott och väll för att få till en så gott som identisk mössa.

edit: fast om ni är nybörjare kan det ju förståss vara lite klurigt, lär er att ta in maskor och sånna saker först så ni kan grunderna, då flyter det bara på sen. det finns oftast sånna broshyrer på garnafärer.
lycka till :)

Senast ändrad:
Möss-ritning
marer sa:
Den där bilden räcker gott och väll för att få till en så gott som identisk mössa.

edit: fast om ni är nybörjare kan det ju förståss vara lite klurigt, lär er att ta in maskor och sånna saker först så ni kan grunderna, då flyter det bara på sen. det finns oftast sånna broshyrer på garnafärer.
farmor marers virkskolan

Möss-ritning
v-larsson sa:
marer sa:

farmor marers virkskolan
hahaha, fuck yeah!

gungstolen är på 10 000mila service för tillfället.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp