motörhead rock'n roll

davidpoberget

Ny medlem
motörhead rock'n roll

tjena har ett par Motörhead rock n roll twintips som endast är körda en säsong i pist park och offpist, det sitter Head mojo 18x bindningar på jag undrar om det är någon som kan värdera jag är dålig på sånna här grejjor haha... liten repa på ena skidan och ett gopro fäste på vänstra skidan

motörhead rock'n roll
Hittar inget aktuellt pris, verkar vara slutsålda.
Om vi antar att man kan hitta en liknande skida på sportconrad för 5500 (?).
Och din skida är 3 år gammal. Enligt formeln:
5500 * (0.50 - (3*0.05)) = 5500 * 0.35 = 1925

om istället;
6000 -> 2100
7000 -> 2450
8000 -> 2800
10000 -> 3500

Svårt att säga vad ingångsvärdet ska vara men det är nog inte rimligt att tänka sig att någon vill ge 9000 + 1999 i nypris för en liknande skida med bindning i årets modell.

motörhead rock'n roll
Jag har ett svagt minne av (läs är lite osäker) att Stadium sålde ut de här skidorna på sin outlet härom året till ett pris någonstans omkring 3 000 - 4 000 kr (kan vara helt fel men inte orimligt), då sannolikt med en mycket enklare bindning.

Om de är i oskadad skick skulle jag säga upp mot 2 000 kr, tror inte du kan få ut mer ... speciellt inte vid den här tiden på året.

/MM

motörhead rock'n roll
Jag sålde i vintras grabbens identiska skidor modell 2012 med Atomic FFG14 Team bindningar. Belagen var fina men ovansidan hade endel repor. Fick ut 2000 SEK för dem och de gick förvånadasvärt lätt att sälja. Inköpt billigt på nätet i Tyskland. Inte mycket värdeminskning. Nu är fel tid att sälja men räkna med mellan 1800-2500, de har ju ett par bra bindningar. Men om du annonserar lägg upp en bild på skidorna och ingen leverantörsbild.

Tillbaka
Topp