Musiken på Funky Chicken

BigD

Ny medlem
Musiken på Funky Chicken
Kom nyss hem från St. Anton, har varit där sen november.
Skulle vilja få tag på den musik som oftast spelades på Funky Chicken om kvällarna. Om någon varit där och kan minnas några låtar så vore det gött!

Musiken på Funky Chicken
Jadu menar du onsdagarna eller bara överhuvudtaget.
Dom lirade mycket
nirvana - smells like teen spirit
offspring - self esteem
kasier chefs - Oh my god
house of pain - jump around
wu tang clan - gravel pit
counting crows - mr jones

Ja dom jag minns bäst antar jag kommer kanske på fler gl

Musiken på Funky Chicken
Menar mest överhuvudtaget. Stoffe lirade skön musik på onsdagarna och sen övriga dagar så var det ju skönt även då.
Vore nice om ni kom på fler.

Musiken på Funky Chicken
Dom spelar allt som man lyssnade på när man va 14-15 år.

Taskigt läge att åka hem nu... D snöar för fullt..

Musiken på Funky Chicken
De spelade en låt som jag inte kan få fram namnet på.

I början av låten är det lite klinkande på ett piano för att sen gå igång med woohooo!
Kan mycket väl varit med i någon skidfilm.

Musiken på Funky Chicken
så onsdagar är fortfarande nån/några svenskar som spelar? Jonas och matte var ju sjukt roliga när dem spelade, jäkla massa rock och ett jävla drag!Vanligtvis så spelar benny, en salig blandning kan man väl säga? Hiphop, rock, punk...

Senast ändrad:
Musiken på Funky Chicken
BigD sa:
Nä, det är inte den.
Det e typ rock blandat med hip hop om jag minns rätt.
Kan ju vara Hilltop Hodds vet dock itne vad låten heter ska kolla.

Hilltop hoods - the nosebleed sektion

Nån som vet vad White Stripes - Seven nation army remixen som spelades på Kandhar rätt flitigt heter? E den vanliga versionen men som har dom lagt inn en tjej röst som skriker och har sig?

Senast ändrad:
Musiken på Funky Chicken
skulle det kunna vara mike jones - mr. jones? den e rätt seg så fattar inte varför man spelar den på en klubb men den e med piano och låter lite som rock också som nån skrev plus att de e hiphop och skriks mycket i början;)..

Musiken på Funky Chicken
Nä, inte någon jäkla discoboys.
Det e lite pianoliknaden sound i början, sen skrier det woohoo och sen blir det en blanding mellan rock o hip-hop typ.

Musiken på Funky Chicken
jag vill inte ha musiken på funky chicken, jag vill ha kontakt me tjejerna,, ni som vet att ni va på mig o kladda kna ju säga till så knake vi kan hooka upp nån da..

eller natt..

Musiken på Funky Chicken
Benny spelar mer än gärna skön hiphop, hilltop hoods, people under the stairs, dilated peoples blandat med amerika ska; less than jake och reel big fish. Klassiker från RHCP, GnR, RATM och beastie boys.

Seven nation army går också varm, liksom song 2. Tro mig, efter att ha gått i den musiken varje natt i tre säsonger är den inte lika bra längre.
Men det ska erkännas att den fixar stämningen, med några järn i kroppen glider man runt och mimar till varenda låt...

Musiken på Funky Chicken
Va fan heter låten de spelade på Scottys? Den där man pumpar i takt vid första refrängen??? Puuuuruttutututuuuuuuuutuuuuuu.... etc? Måste veta nu... hinkar jäger med ledarskribenten...
Svara alla fina bummerfans!
Heter den inte nåt med sunshine?

Senast ändrad:
Musiken på Funky Chicken
Tyckte jag hörde dom här varenda gång på funky
NOFX - BOB
The Killers - Somebody told me / Mr. Brightside
Green Day - Basket Case

Musiken på Funky Chicken
Drar upp denna gamla tråden och frågar samma sak som jag gjort innan, någon som kommer ihåg en hip-hop låt med lite piano som intro?

Tillbaka
Topp