Mysterium, en modell som inte finns?

snortpowder

Ny medlem
Hej!

Igår var jag och hämtade mina nya skidor på Udens i gbg, ett par Dynastar Legend Pro. Observera namnet, inte Dynastar Legend Pro Rider eller Dynastar Pro Rider XXL. På Dynastars hemsida finns Dynastar Legend Pro inte med, den har exakt samma mått som fjolårets modell 124/97/116 men årets design. Jag hittar inte skidan någonstans på internet. Hjälpv mig lösa mysteriet. Har jag köpt en modell som inte finns annat i ett fåtal ex? Jag är säker på att det är någon som sitter på det enkla och mest logiska svar. så kläm fram det!

Tack på förhand//David

Hittar inte heller, är du säker på att det inte är Pro Rider?
Troligtvis är det en skidkopia från Bulgarien, kretsar många såna här i Sverige nu. Har hört enstaka fall om Dynastar, men mest Armada.
Lika bra att lämna tillbaka kopian och köpa en riktig skida, tog dom fullpris för kopian?

Senast ändrad:
snortpowder. Det glädjer mig att se att du är en sådan tålmodig människa. Du har 29 minuter mellan posterna och det är kl 2300 en onsdagskväll.
Kanske hade du fått ett snabbare svar om du hade tex postat en lördagseftermiddag, runt 16-19snåret, på en höft.

Men bara för att jag inte ska vara skitdryg utan jag skall även försöka informera dig lite, samt ställa en fråga.

Skidan du har köpt kan vara ett par skidor som butiken har beställt och vill sälja lite billigare. Då namn och märken kostar så kanske det kan vara så att butiken beställer en skida som inte har dom där extra sakerna som snoffsiga namn och dyligt. Så kan det vara. Nåt åt det hållet.

Varför köper du ett par nya skidor som du inte vet nåt om? Är inte det lite som att köpa en Opel från -87 utan att provköra den, men veta att "opel, det är ett bra bilmärke"? Det sista ska vara sagt med "farfarsröst".
Det låter nötaktigt i mina öron.

Lycka till i.. pisten.

Det hela var ganska komiskt, jag var övertygad om att det var Dynastar legend pro rider, jag tyckte skidan såg bredare ut än 94, men jag såg ju att de inte var i närheten av 109 så därför trodde jag att det var pro ridern. De har exakt samma design. BigAir Udens är gbg motsvarighet till alpin garaget. Dom skulle aldrig riskera sitt ryckte för att tjäna några få kr mer. Jag betalade 6900 för skidorna. Ink look px12 som jag funderar att byta till px14.

Ja, jag förstår det. Ville bara skrämma dig lite..
Men tycker du ska gå in till Udens och fråga vad det är för skida när ingen annan vet!

Har kollat lite men inte hittat nåt svar tyvärr. Men jag jobbar på det fortfarande. Det jag kan tänka mig är att det är förra årets model men lackad i årets design. Har hänt förut att dom lackar en gammal skida med nya designen. Men du sa att det inte stod Rider på den? Tror inte det gör det på dom nya heller.

//Hasse

Hmm, jag har också funderat på den möjligheten. Jag blir bara glad i sådanna fall. Nä, det står inte rider på dem, min är lite mörkare i träd- färgen där bak, samt svart absolut längst bak på skidan. Tack för din ansträngning! Den uppskattas!//David

men antagligen så har inte dynastar lagt ut denna skidan på sin hemsida?
Dom tyckte väl inte det var nödvändigt. du behöver inte oroa dej!

Cr0y_HimselF sa:
men antagligen så har inte dynastar lagt ut denna skidan på sin hemsida?
Dom tyckte väl inte det var nödvändigt. du behöver inte oroa dej!
Vad menar du med det???

snortpowder: Har den samma mått som förra årets skida alltså? Ska nog ta och ringa vad det är för speciall skida du har fått.

Jag tycker att det skulle vara på sin plats att du lägger in en bild på skidan. Man ska ju använda dom nya funktionerna på forumet.

Pro Rider har funnits i några olika versioner rent grafiskt/förstärkningsmässigt även tidigare. Den oranga med blå stripen exempelvis finns både med och utan metallförstärkning i fram- och bakkant och Dynastarloggan bytte färg från ljus eller mörk eller tvärtom något år. Om det är 194:an finns det konstruktionsmässigt bara två varianter i butikssortimentet i form av den gamla som är 90mm bred och den nya som är 97mm. 186:an är och har alltid varit samma skida i botten. Den var 97mm redan första året den släpptes. Årets skida har enbart texten Legend Pro tryckt på skidan.

Sen finns det naturligtvis en hel del mer eller mindre spridda prototyper i diverse utföranden som hos alla märken, men det här lär knappast vara en sådan. Om du har en skida som inte överrenstämmer med nedanstående bild är den mest troliga förklaringen är att du har fått en skida som kommer från en tidig produktionsomgång och som därmed inte har den slutgiltiga versionen av grafiken.

83600.jpg

Senast ändrad:
Jaha då var man för sen igen då. Ringt runt och kollar och skulle skriva samma sak. Är en tidig skida du har fått enligt säkra källor precis som MnO skriver.

//Hasse

På min skid är bakänden, alltså den uppböjda tippen svart och inte lika av rundad, så då måste jag ha en tidig model. Tack än en gång för hjälpen!

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp