Mimizicoo
Ny medlem
Något intresse av ny kollektion / nytt märke?
Hej!
Jag skulle behöva er hjälp!
Det är så här..
Jag arbetar som designer och min bror och hans kompisar åker en hel del skidor/snowboard.
Vi tillsammans med en till kreativ själ funderar på detta..
Vi planerar att skapa en liten kollektion av skid/snowboardkläder nu till kommande vinter.
En liten kollektion av ca 3 byxor och 3 jackor samt lite skidglasögon, mössor, mm.
Något nytt och nyskapande!
Märket och kläderna kommer främst att fokusera på jävligt snygg design/funktion men inte mindre kvalitet.
När jag själv var ute och letade nya kläder till denna säsong tyckte jag att kläderna var fasansfullt dyra så fort man hittade något som var snyggt!?
2500-4000 tusen plagget om inte mer!?
Vår plan är att göra detta för skojs skull och ser ingen anledning att göra någon större vinst i detta så priserna på kläderna kommer därför att vara relativt låga.
Ca 1000 kr plagget och eventuellt kommer vi även att ge bort/sponsra några trevliga åkare.
* Hur ofta köper ni nya kläder? Har ni flera olika jackor/byxor som ni varierar er med?
* Vilka egenskaper tycker ni är viktigast när det gäller val av kläder?
Tex. Designen, märket, priset, utformningen/passform?
* Vad tycker ni är ett rimligt pris på t.ex. en jacka?
Svara och berätta vad ni tycker!
// Mimizicoo
Jag skulle behöva er hjälp!
Det är så här..
Jag arbetar som designer och min bror och hans kompisar åker en hel del skidor/snowboard.
Vi tillsammans med en till kreativ själ funderar på detta..
Vi planerar att skapa en liten kollektion av skid/snowboardkläder nu till kommande vinter.
En liten kollektion av ca 3 byxor och 3 jackor samt lite skidglasögon, mössor, mm.
Något nytt och nyskapande!
Märket och kläderna kommer främst att fokusera på jävligt snygg design/funktion men inte mindre kvalitet.
När jag själv var ute och letade nya kläder till denna säsong tyckte jag att kläderna var fasansfullt dyra så fort man hittade något som var snyggt!?
2500-4000 tusen plagget om inte mer!?
Vår plan är att göra detta för skojs skull och ser ingen anledning att göra någon större vinst i detta så priserna på kläderna kommer därför att vara relativt låga.
Ca 1000 kr plagget och eventuellt kommer vi även att ge bort/sponsra några trevliga åkare.
* Hur ofta köper ni nya kläder? Har ni flera olika jackor/byxor som ni varierar er med?
* Vilka egenskaper tycker ni är viktigast när det gäller val av kläder?
Tex. Designen, märket, priset, utformningen/passform?
* Vad tycker ni är ett rimligt pris på t.ex. en jacka?
Svara och berätta vad ni tycker!
// Mimizicoo