Nån som är i Åre nu?

Lusse

Ny medlem
Nån som är i Åre nu?
Vi ska åka upp imorgon men all prognos ser ju galet tråkigt ut. Men det är ju alltid lite annorlunda ute i backarna än vad prognosen säger. Nån som är där nu och kan ge en liten inblick? Regn hela fredag och sen kallt på lördag låter inte som en underbar helg om man säger så hehe

Nån som är i Åre nu?
Var i Åre 27/12 - 1/1.
Trist väder med regn och snöblandat med dålig sikt. Öppnade backarna var rätt tråkiga. Hårt uppkörda, isigt och tungt. Lite offpist har man hunnit med. Mindre snö än Sälen och Vemdalen som jag var på innan.
Åreskutan har varit, som vanligt, stängt pga vindarna och nedisning.
Sista dan körde vi i Duved som var något bättre.
Åre är ju känd att vara otrolig oberäknlig vädermässigt - man vet aldrig vad som kommer..

Nån som är i Åre nu?
Dom gladaste åkarna jag såg på nyårsafton va två 25-30 åringar vid liengården gåendes på blades, det såg ut som dom hade badat ... Så om man tycker vädret är kass kan man ju göra det bästa av situationen ändå :D

Nån som är i Åre nu?
Åkte inne i byn idag, rejäl kö vid vm8an, men det är ändå inte så farligt då det är bra kapacitet på den, runt sadeln och högåsen var det inte alls farlig kö. Torr och fin snö i backarna med hårt under, men som sagt, bättre än förväntat

Nån som är i Åre nu?
Tack för svaren! Vi ska till tegefjäll, men det tar emot lite att köra bil i sju timmar för att komma till regn :P vet att Åre är oberäknelig, men regn hade jag aldrig tippat på!

Nån som är i Åre nu?
Ligger på nattåget norrut, regn med tillhörande slushåkning kan vara kul det också. Goretex-suit up!

Senast ändrad:
Nån som är i Åre nu?
Drkosmos sa:
Ligger på nattåget norrut, regn med tillhörande slushåkning kan vara kul det också. Goretex-suit up!
Vill tacka dig för din positiva inställning! Efter några tankevändor bestämde vi oss för att åka upp ändå och ta det som det kommer. Man kan ju inte alltid få åka puder liksom ;)

Tillbaka
Topp