När är det smartast att köpa?

Adamskij

Ny medlem
Jag ska köpa lite prylar för att komma igång med åkandet. Det är främst en skaljacka och goggles som ska inhandlas men eventuellt också hjälm, byxor och handskar.

Min fråga är när det är som smartast att handla?

Jag har sett att flera nätbutiker har rea just nu. Är det här en särskild rea-period? Kommer det fler, kanske ännu bättre rea-perioder?

Det är nu du ska köpa om du vill ha ett reapris.
Butikerna behöver göra plats för vårens prylar så priserna är sänkta, men det finns fortfarande mycket kvar att välja på. Om en månad kommer det vara väldigt utplockat bland hyllorna.

Det beror ju mycket på vilken storlek du ska ha... M/L/XL brukar ju vara ganska sällsynt på de senare rea-tillfällena.

Tompan14 sa:
Det är nu du ska köpa om du vill ha ett reapris.
Butikerna behöver göra plats för vårens prylar så priserna är sänkta, men det finns fortfarande mycket kvar att välja på. Om en månad kommer det vara väldigt utplockat bland hyllorna.
Men om det är butiker som Skistore, Alpint, Alpingaraget och andra butiker endast inriktade på vinter då?

Nu under våren och ibland även under sommaren om man har tur, beror lite på butikens läge osv. Om man är villig att lägga lite tid så kan man fynda mycket på utländska sidor som sportbittl, glisshop, telemark-pyreenes, blue tomato, outnorth, addnature osv... Vissa produkter sänks inte priserna nämnvärt på som t.ex. en del bindningar, medan kläder och skidor oftare kommer i nya modeller/färger och därmed reas ut.

Jag köpte ny jacka, byxor och boots för nån månad sen på rea. (Ridestore och Hollywood). "Sparade" 2500 SEK på rean. Man kan komma riktigt billigt undan om man är på hugget på sommarreorna.

Tillbaka
Topp