närmar sig vintern?

närmar sig vintern?
Frosten låg vit på gräsmattan på morgonen här i Piteå, och då bor vi ändå bara 70 meter från havet!!!!! Härligt att sommarhelvetet börjar bli slut......

närmar sig vintern?
jag röstar för att hösten och våren försvinner, vi kör istället 2 sommar och 2 vintrar. 3månader vinter, 3månader sommar, 3månader vinter, 3månader sommar

skulle va stört nice:D

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
när jag vaknade klockan halv åtta igår innan aquajam så var det frost ute på gräset och 3,2 grader............. då vare nära att jag banga

närmar sig vintern?
vi hade frost förra veckan... de va typ vitt över hela gården.. å 4 minus igår på natten=) soooooft

närmar sig vintern?
Idag fick jag en skidresekatalog i brevlådan. Det är ett tecken på att vintern är på väg.

närmar sig vintern?
image.jpg

Man börjar bli lite sugen..

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
Här har det vare frost varenda natt i typ en vecka:D (Sollefteå Norrland)

nästan inga löv på vårat löv träd på gårn. man kan inte hopp studsmatta i shorts ich T-shirt längre.

närmar sig vintern?
Det snøar ganska ofta øver 500meter i Lofoten nu...bara att leta upp sig en glaciær och lægga några svængar...! :)

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
rasmusericson sa:
-Har börjat fundera på om jag ska ta jacka till skolan.
-Vill hoppa mer vattenhopp men det har blivit för kallt (tycker jag).
-Det börjar bli mörkt tidigt på dagen.
-Kröp ner extra mycket i tröjjan på väg till och från skolan.
-Sanden börjar bli hård när man ska flippa ner i den.
-Har slutat funderat på om ja ska dra ner å bada.
-Löven blir som camiljonter dom byter färg.
-Jag har hört jullåtar från min brors rum.
-Mamma har börjat julpynta.
-Jag håller på att tröttna på studsmatta.
-Snart är de Aquajam å de är sent på året!
-Mindre än 4 månader kvar till jul.
-Jag har börjat grubbla på vad ja ska ha för skidkläder i vinter

De va mina saker.. puss
har morsan börjat julpynta :D haha fyfan :D den 28 augusti!

närmar sig vintern?
hade sno i min tradgard har om dagen! akte brda i kaprun igar! forsta dagen med puder for denna vintersasong, inte helt fel astt kunna gora det redan i september!

närmar sig vintern?
SverigeTomten sa:
1 - många rönnbär, enligt bondepraktikan så blir det en snöig vinter när det är mycket rönnbär på träden.
2 - kråkorna bygger bon högre upp än det normala - tecken på tidig vinter
3 - Det är ju 10 grader i stockholm! fortsätter kylan i den här takten så blir det snö redan nästa månad!
4 - "el ninjo" (världsomfattande naturfenomen) flyttar på sig.
Är de inte "när de är lite rönnbär kommer de mkt snö" ?, de är iaf va ja har hört? (vi har inte haft NÅ rönnbär i år

närmar sig vintern?
löven faller av
det är frost på natten
det kom en dm snö för ett par veckor sen
har köpt ny vinterjacka och har börjat användaden

närmar sig vintern?
Natten till torsdag alltså den4/10 så kom den första frosten här i stockholm :) Om den inte har varit här tidigare men iallfall -2 grader kl halv fyra inatt ;)

närmar sig vintern?
nix fett med najs!

Jag rekommenderar skarpt: www.tv4vadret.se lätt bästa väder servicen!, Det är därifrån bilderna kommer!

Tillbaka
Topp