Narvik 2019

Narvik 2019
Är det någon vet hur liftsituationen kommer att vara i Narvik kommande säsong? Har man byggt ny Gondol, kommer man att köra toppliften, vilka öppettider kommer man ha, mm?

Katrin

Narvik 2019
Hela skidsystemet kommer vara tillgängligt även utan nya gondolen, men det är t-lift upp till linken-sitten som gäller då (samma gamla slinga som tidigare, linken-liften ska gå som vanligt som jag förstått det). Eventuellt är det några nedfarter som är avstängda pga byggnationen, men jag tror de ska vara färdiga med det i princip allt som ska göra att de behöver stänga ner nånting. Om jag inte missminner mig var senaste budet på nya gondolen 16 Feb.

Gällande öppningsdatum har de sagt "så snart som möjligt" - egentligen var det tänkt nu till helgen, men det kommer in nåt töväder som gör att de fegar ur (igen).

För att förtydliga lite. Lift B, C, D & E kommer öppna "så snart som möjligt". Lift A (bandet i barnområdet) är planerat att öppna 21 Dec och lift F (nya gondolen) är planerad att öppna 16 Feb. Lägg märke till att gamla gondolen inte finns kvar.
L%C3%B8ypekart.PNG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp