Never Summer Evo

Snow_flake

Ny medlem
Never Summer Evo
Tja!

Tänkte satsa lite mer åt park hållet i år. Skulle då också behöva en bräda med lite mer flex i. Självklart med rocker då jag redan har en hård med camber för pisten. Efter att kollat runt en det så hittade jag till Never Summer. Eller närmare bestämt till en NS Evo 151.

Så nu undrar jag om det finns någon här på FR som har testat en Evo eller kanske bara en NS bräda(med deras RC-tech). NS brädor verkar ju inte vara så vanliga här i dessa trakter direkt. Så om ni har testat dem eller har andra erfarenheter av dem så tar jag del av dem.
//Snowflake

NS_logo.png

Never Summer Evo
Anledningen är att NS närmaste distributör är i Stobritannien. Kan säga att jag har nog aldrig läst en dålig recension av en NS-bräda. RC tech är exakt samma som Libtechs C2, lib som snodde det av ns, så har du stått på en lib med C2 så är det direkt jämförbart.

Mer specifikt för dig så skulle jag också överväga en Smokin Snowboards Superpark, finns svensk återförsäljare där, Permafrost. Dock bara vanlig rocker där men det är fint i parken i synnerhet om du redan har en pistbräda.

Never Summer Evo
Jag vill bara påpeka att Smokin Superpark kommer med samma slags rocker/camber kombination som NS och Lib i år.

Smokin kallar det för CTX.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp