Newbie ute efter ride-paket.

Mustaschjarvi

Ny medlem
Tja. Var uppe i Åre en sväng i vintras och stod på en bräda för första ggn, gjorde ju lite ont men fyfan vad kul det var. Har varit såld på snowboard sen dess.
Funtar på att köpa en utrustning inför säsongen men som den fullkomliga nybörjaren har jag ingen koll på någonting. En polare tyckte jag skulle höra av mig till Stadium och höra om de hade något ride-paket för ett överkomligt pris.
Vad är det värt att lägga ut på ett paket? känns ju onödigt att köpa pro-prylar som jag inte kan bemästra, samtidigt vill man ju inte glida runt på någon budgetplanka som inte håller längre än en säsong.
Är tacksam för tips i alla former och färger.

// Daniel

gör som din polare sa, dra te en affär och säg vilken nivå du e på : och vilka krav du vill ha på prylarna så brukar de fixa sig, om du inte får en helt funtad nisse som ska hjälpa dig ;D

Hmm, tror det var på stadium i Sthlm som några bekanta var in och skulle köpa pjäxor. Killen kom med ett par snowboardskor.

"Men vi ska ha ett par pjäxor, till slalomskoidor!"
"Jamen det här är ju pjäxor"
" Nää, det DET är pjäxor" (pekar på pjäxor)
"Ojj, är det?"

Sai88 låter lite otroligt men visst, det finns ju personer som inte vet något om det.. Men jag skulle föreslå att du åker iväg till någon affär som tex Ski Lab och frågar.. självklart så har dom ett större sortiment än Stadium och dom vet helt säkert vad dom pratar om..

Haha om du nu blev så glad över snowboard, testa skidor 1 vecka. Ännu roligare :D

ja köpte et paket me en salomon bräda på stadium
den funkar skitbra så visa på stadium vet iaf nåt

Gör som ovanstående. Eller så går du in på www.blue-tomato.at där får du lätt dom billigaste o bästa paketen. Fast då kan du ju inte få någon rådgivning. Fast mitt tips är att du kikar lite där.. peace

Sattsa på begagnat. Folk har en förmåga att byta grejor betydligt oftare än vad som är nödvändigt. Men det e klart, vad ska man annars ägna sig åt under sommarmånaderna. Fast då måste man ju iofs veta vad man vill ha (kolla runt bland recensionerna, men ta allt med en nypa salt). Sattsa på en bra bräda, att köpa en nybörjarbräda för att sedan köpa en lite mer avancerad bräda sessongen efter och sedan en avancerad efter tre år blir bra mycket dyrare än att sattsa på nått ordentligt direkt. Självklart inget som är för svåråkt.

Men jag måste hålla med ZnarK, testa skidor. Man slipper allt slit på transporter, får bekvämare liftresor och tar sig lättare till dom orörda offpiste-sluttningarna. Känslan är minsta lika härlig!

Tillbaka
Topp