arrebarr
Ny medlem
Nikon D80
Jag funderar på att köpa mig en Nikon D80, bli mycke sportfotografering, speciellt skidåkning. Den enda stora nackdelen jag kommit på är att den i sekvenstagning endast tar 3 bps. Ni som fotat mycke och använder sekvenstagningar, tror ni jag skulle känna mig begränsad av att den inte tar fler bps eller är 3 bps helt ok? Att köpa D90 känns inte aktuellt eftersom den kostar betydligt mer och jag inte är intresserad av att filma med den, har redan shysst videokamera. Känns väldigt tveksamt om det är värt att betala flera tusen extra för att få 4,5 bps istället för 3 bps. Eller vad säger ni?
Jag undrar även om någon har koll på om äldre Nikonobjektiv passar till D80? Kan nämligen få tag på riktigt shyssta objektiv från 80 och 90-talet helt gratis. Det sparar man ju ganska bra med pengar på. Dom pengarna lär ju ändå behövas nere i Alperna i vinter.
Jag undrar även om någon har koll på om äldre Nikonobjektiv passar till D80? Kan nämligen få tag på riktigt shyssta objektiv från 80 och 90-talet helt gratis. Det sparar man ju ganska bra med pengar på. Dom pengarna lär ju ändå behövas nere i Alperna i vinter.