Nikon D80

arrebarr

Ny medlem
Nikon D80
Jag funderar på att köpa mig en Nikon D80, bli mycke sportfotografering, speciellt skidåkning. Den enda stora nackdelen jag kommit på är att den i sekvenstagning endast tar 3 bps. Ni som fotat mycke och använder sekvenstagningar, tror ni jag skulle känna mig begränsad av att den inte tar fler bps eller är 3 bps helt ok? Att köpa D90 känns inte aktuellt eftersom den kostar betydligt mer och jag inte är intresserad av att filma med den, har redan shysst videokamera. Känns väldigt tveksamt om det är värt att betala flera tusen extra för att få 4,5 bps istället för 3 bps. Eller vad säger ni?

Jag undrar även om någon har koll på om äldre Nikonobjektiv passar till D80? Kan nämligen få tag på riktigt shyssta objektiv från 80 och 90-talet helt gratis. Det sparar man ju ganska bra med pengar på. Dom pengarna lär ju ändå behövas nere i Alperna i vinter.

Nikon D80
Jag har en D80, eller min padre och jag, och han hade en oldschoolsystemis från nikon och det var delvis därför han köpte kameran in the first place, för att det funkar med de gamla!
Dock ingen autofokus eller nymodigheter;)

Nikon D80
Jag körde länge med 3 bps och kände att det funkade, Men inte särskillt mycket mer än så. vill man fånga ett hopp eller whatever i höga hastigheter så är det svårt om man inte plockar lite snabbare. skillnaden mellan 3-5 är väldigt stor och kanske kan vara värd att satsa på om du vet med dig att sportfotgrafera mycket. Alternativ där skulle väl vara att köpa Canon 40D som har högre hastighet (6,5 bps).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp