Nitro Pantera/Pantera LX

erbw02

Ny medlem
Nitro Pantera/Pantera LX
Tja!

Nån som har erfarenhet av någon av dessa brädor?

Nån som har koll på skillnaden mellan dem?

Vill ha en bräda som främst går bra i pisten men även funkar fint i puder. Fort ska det gå =)

Tack!
 
Nitro Pantera/Pantera LX
Ingen erfarenhet men LX har 7 på responsskalan och den andra 6. LX:en är lite hårdare altså och har en annan glasfiberkonstruktion, annars verkar de snarlika.

Annars Rad Air Tanker eller F2 eliminator
 
Nitro Pantera/Pantera LX
Har kört på en pantera i två säsonger. Riktigt skön bräda som fungerat riktigt bra i både pist och offpist. Tycker att panteran är tillräckligt hård. Fick dock en spricka i den i slutet av säsongen så det blir en ny till nästa. Jag har kört den väldigt hårt så det är inte brädans fel att den är sprucken.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp