No poles på tävling?

hyllengren

Aktiv medlem
No poles på tävling?
Hur reagerar domarna egentligen på noppoles i tävlingssammanhang? Är det någon som försökt köra de eller? Och ja jag vet att domarna antagligen tänker olika på den punkten en nån måste ju ha försökt å kan tala utav egen erfarenhet...

*det fins snormånga trådar där det diskuteras hurvida att åka utan stavar är bra eller anus, i fortsättningen så tycker jag att vi skiter i det i den här tråden!

j

Senast ändrad:
No poles på tävling?
Stavar är ett måste. det är ju som att spela fotboll utan ben annars :P

No poles på tävling?
Jag var den enda (som jag såg) som körde nopoles hela jibacademy... gick inte vidare (:

No poles på tävling?
På Telia Railjam eller vad det hette i Tandådalen sista veckan i November var det krav att ha stavar... Eller var det hjälm? Ajja,, det är fult och äckligt utan stavar.

No poles på tävling?
Jag röstar för att man slutar säga no poles.

Och så tror jag att domarna kollar extra på dom utan stavar. Det kan vara bra åt båda hållen.

Skidor liknar mer och mer snowboard...

Senast ändrad:
No poles på tävling?
henning2 sa:
Positivt! Bara positivt.

Jag kan inte åka utan stavar, jag föreslår att alla slutar anklaga varandra för "dålighet" "äcklighet" o.s.v. Vissa gillar att skidor med pinnar i händerna, andra inte. Vem orkar bry sej? Alla försöker ju bara ha så kul som möjligt.

Senast ändrad:
No poles på tävling?
jag åkte utan stavar på typ alla railjams i sommras.. gick vidare å vann å grejjer.. men då va de väl inte lika seriöst för typ alla körde nopoles..

men vafan? de är ju personligt.. dom borde inte dra av poäng för man kör nopoles.. eller kanske om man kör dåligt å vevar med armarna å sånt. men inte annars?

No poles på tävling?
Hjalle_S sa:
henning2 sa:
Positivt! Bara positivt.

Jag kan inte åka utan stavar, jag föreslår att alla slutar anklaga varandra för "dålighet" "äcklighet" o.s.v. Vissa gillar att skidor med pinnar i händerna, andra inte. Vem orkar bry sej? Alla försöker ju bara ha så kul som möjligt.
Dock så känns det inte som att det handlar så mycket om att ha så kul som möjligt för dom som åker utan stavar, enligt mig, argumentera gärna emot.. men för mig känns det som att man inte använder stavar för att få mer kontroll i luften, ju mer man snurrar desto svårare blir det att hålla stavarna i styren.. samma sak på rails, mycket enklare att få igång snurren om man inte har stavar i vägen.. bara min åsikt iofs! Däremot så ser jag inte så många åka utan stavar i pisten, skulle de inte ha en funktion så skulle de inte finnas! Finns det utbud så finns det efterfrågan!

Senast ändrad:
No poles på tävling?
hyllengren sa:
Hur reagerar domarna egentligen på noppoles i tävlingssammanhang? Är det någon som försökt köra de eller? Och ja jag vet att domarna antagligen tänker olika på den punkten en nån måste ju ha försökt å kan tala utav egen erfarenhet...

j
jag vet inte vem den där noppOle är men att åka utan stavar och hoppa fanns ju för länge sen och då kallades det för freestylehopp, tillsammans med puckel och skidbalett, är det tillbaks dit ni vill?

No poles på tävling?
Kör du utan stavar så blir allt lättare! Det är väl bara att bestämma innan tävlingarna vad som gäller och sen kör alla på samma villkor.

No poles på tävling?
jeppenator sa:
jag åkte utan stavar på typ alla railjams i sommras.. gick vidare å vann å grejjer.. men då va de väl inte lika seriöst för typ alla körde nopoles..

men vafan? de är ju personligt.. dom borde inte dra av poäng för man kör nopoles.. eller kanske om man kör dåligt å vevar med armarna å sånt. men inte annars?
fast du vet väl att jag aldrig flaxar! haha

Senast ändrad:
No poles på tävling?
I freestyle hoppning så är man ju utan stavar, och det är väl inte det det är frågan om här, eller hur.

Vill man hoppa utan stavar så får man väl börja med freestyle dårå......

No poles på tävling?
Det roligaste i den här tråden är att ingen har svarat på hans fråga...
Alla sitter bara och diskuterar om det är snyggt eller fult m.m.
Han skiter väl i om ni tycker det är snyggt eller fult. Svara på hans fråga istället!
Om man får avdrag på tävling!
Fan när man tränar så får man väl köra nopoles om man vill!
Jag vet att vi ofta kör nopoles utanför tävlings sammanhang för att det är gött.
Specillt om man ska testa något nytt. Har väl inget med hur det ser ut att göra...

Aja jag skulle gärna se ett svar på hans fråga av nån som vet.

No poles på tävling?
Eftersom domarna ganska vanligen är skidåkare som har åkt rätt länge så är många nog uppväxta med att stavar är ett måste när man åker skidor. På så sätt kan dom nog dömma folk med stavar lite högre eller iaf så kollar de säkert mer på fladder hos folk utan stavar.

No poles på tävling?
stevik sa:
I freestyle hoppning så är man ju utan stavar, och det är väl inte det det är frågan om här, eller hur.

haha är du dum? så du menar att alla jibbtalanger här på freestyle som kör utan stavar ska lägga ner jibbingen för att börja med freestyle?

No poles på tävling?
axlll sa:
stevik sa:

haha är du dum? så du menar att alla jibbtalanger här på freestyle som kör utan stavar ska lägga ner jibbingen för att börja med freestyle?
de låter som en bra ide

No poles på tävling?
jag tror det beror på från domare till domare om man får högre poäng om man kör med eller utan stavar. Till exempel t´ror jag att domare som själva kör utan stavar skulle sätta högre poäng än domare som kör med stavar.

Själv tyker jag att man kan köra utan stavar närman tränar medan stavarna ska vara på under tävlingar.

No poles på tävling?
Klart men ja tycker att det är mycket snyggare med så då borde man ju få mer poäng eftersom det är snyggare? men berror ju på veva som ett as med armarna e ju inte snyggt men göra en fet grab och ha de under kontral e de ok

No poles på tävling?
henning2 sa:
Jag röstar för att man slutar säga no poles.

Och så tror jag att domarna kollar extra på dom utan stavar. Det kan vara bra åt båda hållen.

ahha att likna skidor vid snowboard är som att jämföra skate med inlines, samma park men 2 helt olika stilar

No poles på tävling?
vet inte, borde väll inte va så stor skillnad ?
Bara att de ser fulare ut utan stavar (åker utan så har inge emot de)
Men de e väll inte sååå stor skillnad tror ja

No poles på tävling?
KruxeliduX sa:
Testat kört utan stavar? Grymt mkt lättare och köra grabs tex.

No poles på tävling?
Hogizz sa:
KruxeliduX sa:
Testat kört utan stavar? Grymt mkt lättare och köra grabs tex.
Skrev nyss att ja kör utan stavar så :P å ja de e sjukt mkt lättare att grabba åsså behöver man inte ha två farliga grejjer i händerna när man landar fel häller :P

No poles på tävling?
Äshh! Man kommer ju ändå inte kunna förbjuda det, så låt folk åka som dom själva vill. Jag har dock personligen inte vant mig vid synen av en skidåkare utan stavar. Men men!

Tillbaka
Topp