Nonchalanta företag!

• Trådstartare Trådstartare JockeOboy
  • Start datum Start datum
J

JockeOboy

Guest
Nonchalanta företag!
Tja mans.

Har någon av er varit med om företag som inte svarar på ens mail? Oavsett om det gäller sponsorförfrågan eller lite mer allmäna frågor. Jag tycker det är riktigt dålig stil. Hur taggad blir man på att köpa något eller vara sponsrad av ett företag som inte svarar sina kunder? Dålig pr för de företag som beter sig så.

Framåt!

Nonchalanta företag!
Bara att vänja sig, kommer se att det är likadant när du söker jobb sen.
Kvittar nog hur taggad du blir på att vara sponsrad av dom, svarade dom inte så är dom nog inte så taggade att sponsra dig.

Nonchalanta företag!
Utter sa:
Kvittar nog hur taggad du blir på att vara sponsrad av dom, svarade dom inte så är dom nog inte så taggade att sponsra dig.
då borde man på något sätt få det förklarat för sig varför isåfall. och inte skita i och svara helt.

Nonchalanta företag!
JockeOboy sa:
Utter sa:
då borde man på något sätt få det förklarat för sig varför isåfall. och inte skita i och svara helt.
Varför skulle de lägga ner tid och pengar på att svara på varför? Med tanke på hur många sponsormail, seriösa om oseriösa, ett företag får skulle de säkerligen behöva folk anställda till att bara svara på dessa om de skule angett varför osv...

Nonchalanta företag!
JockeOboy sa:
Utter sa:
Mycket som borde göras som inte görs, som sagt var så är det tyvärr bara att vänja sig.

Nonchalanta företag!
Det här kanske inte hör till just det här forumet, men jag säger det ändå.
Jag beställde iallafall tall tees från recognize.se för EN MÅNAD sedan, och har inte fått dom ännu.
Skickade ett mail till dom för en vecka sedan och frågade om paketet var påväg snart. Då svarade dom bara att dom skulle skicka paketet igen, och jag har ännu inte fått dom!!
Jag blir sjukt arg på sånt här

Nonchalanta företag!
Robint sa:
Jag beställde iallafall tall tees från recognize.se för EN MÅNAD sedan, och har inte fått dom ännu.
Skickade ett mail till dom för en vecka sedan och frågade om paketet var påväg snart. Då svarade dom bara att dom skulle skicka paketet igen, och jag har ännu inte fått dom!!
hmm jag hade faktiskt planerat att beställa tall tees därifrån...efter det här lär jag inte göra det.
Dålig service hos företag tappar kunder, det borde dom tänka på.

Nonchalanta företag!
en rätt vettig syn på det här med sponsring är ju att om du är tillräckligt duktig för att bli sponsrad kommer företagen till dig.

kan förstå att de inte orkar svara på varje mail om sponsring eller vad det nu kan vara. dock tycker man ju att de kan ha ngt färdig mail att dra iväg eller helt enkelt skriva på sin hemsida att de inte söker åkare.

Nonchalanta företag!
Robint sa:
Ring istället. Jag beställde 2 tall tees aldeles innan jag skulle till stryn och fick fel så då ringde jag och sa att jag fick fel. sen bara några dager senare fick jag rätt grejer + en gratis tee ^^

Nonchalanta företag!
Salkley sa:
Robint sa:
Ring istället. Jag beställde 2 tall tees aldeles innan jag skulle till stryn och fick fel så då ringde jag och sa att jag fick fel. sen bara några dager senare fick jag rätt grejer + en gratis tee ^^
Åhfan, ska ta och ringa dom imorgon då. Får hoppas att jag också får en gratis!

Nonchalanta företag!
Jarle sa:
JockeOboy sa:
Utter sa:
Varför skulle de lägga ner tid och pengar på att svara på varför? Med tanke på hur många sponsormail, seriösa om oseriösa, ett företag får skulle de säkerligen behöva folk anställda till att bara svara på dessa om de skule angett varför osv...
Inte för att det kostar så att svara på mail. Kan ta lite tid att svara på många men anställ nån som svarar på det då och ge han en 500 i veckan för mer ska dom inte ha för att svara på mail..

Nonchalanta företag!
Davidson sa:
Jarle sa:
JockeOboy sa:
Inte för att det kostar så att svara på mail. Kan ta lite tid att svara på många men anställ nån som svarar på det då och ge han en 500 i veckan för mer ska dom inte ha för att svara på mail..
helt rätt bror. ett företag vara rädda om sina kunder!

Nonchalanta företag!
asså kan man begära av ett företag att dom ska lägga ner mass dyrbar tid på att svara på en massa mejl som massa snorungar har skrivit!

peace out.

Nonchalanta företag!
jpelgander sa:
asså kan man begära av ett företag att dom ska lägga ner mass dyrbar tid på att svara på en massa mejl som massa snorungar har skrivit!

peace out.
DU ser ju rätt fort om nån som verkligen skriver om sig och varför m.m istället för när jibberboy_12 skriver ett mail där han säger att han sätter 540 "safty" och andra skitsaker. eller m han säger att gör dubbelkangaroo m.m

Nonchalanta företag!
jpelgander sa:

peace out.
en kille/tjej som söker spons för att utvecklas inom sin sport och synas. definera snorunge!

Nonchalanta företag!
JockeOboy sa:
jpelgander sa:

peace out.
en kille/tjej som söker spons för att utvecklas inom sin sport och synas. definera snorunge!
dom kanske helt enkelt inte vill sponsra dig? räkna aldrig med företag, sålänge dom inte går i plus...

Nonchalanta företag!
Davidson sa:
jpelgander sa:

peace out.
DU ser ju rätt fort om nån som verkligen skriver om sig och varför m.m istället för när jibberboy_12 skriver ett mail där han säger att han sätter 540 "safty" och andra skitsaker. eller m han säger att gör dubbelkangaroo m.m
istället för att skriva va man kan i ett mail kan du ju visa hur bra du är i sället , tror nog att de är mer uppskattat om företagen får upp ögonen för dig genom att du vinner en tävling än att du skickar ett mail.

Nonchalanta företag!
redrum sa:
JockeOboy sa:
jpelgander sa:

peace out.
dom kanske helt enkelt inte vill sponsra dig? räkna aldrig med företag, sålänge dom inte går i plus...
det handlar into om att jag ska sponsras. det handlar om att företagen inte svarar på mailen.

Nonchalanta företag!
jpelgander sa:
Davidson sa:
jpelgander sa:

peace out.
istället för att skriva va man kan i ett mail kan du ju visa hur bra du är i sället , tror nog att de är mer uppskattat om företagen får upp ögonen för dig genom att du vinner en tävling än att du skickar ett mail.
joo de e sant. men om man nu inte är i fjällen så ofta. och inte har möjligheten att tävla så jätte mycket. men det är klart att det känns mer rätt om en talangscout kommer fram till dej efter jib academy och frågar om du vill åka för honom.

Nonchalanta företag!
sweetpeace sa:
Robint sa:
hmm jag hade faktiskt planerat att beställa tall tees därifrån...efter det här lär jag inte göra det.
Dålig service hos företag tappar kunder, det borde dom tänka på.
Fasst recognize kan ju va bra med, ja fick grejjerna efter tre dar å allt va rätt..

Nonchalanta företag!
Rollin'Snow fick för ett tag sen ett mail från en kille som ville bli sponsrad av oss. Han skrev att han åkt snowboard sen han var 7 år och syns mycket på tävlingar och att han vunnit någon tävling. Dock innehöll mailet en mängd stavfel, det var inga bilder bifogade, inga länkar till tävlingsresultat eller artiklar om honom. Vi struntade iallafall att svara på mailet, det kändes som att det var ihopskrivit på 5 minuter. Så om ni ska söka sponsor via mail, då måste ni lägga ner tid på det. Skicka med snygga bilder, många tävlingsresultat även om ni inte vunnit så det viktigt att veta att nu är med i tävlingar, skicka även med filmer och allt annat som kan vara intressant.

Så lägg tid på ert mail så kommer ni också få svar. Att bara skriva och säga att ni vill ha pengar funkar inte. Ni måste prestera något själva, och visa att ni presterar något!

Nonchalanta företag!
rollinsnow sa:
Rollin'Snow fick för ett tag sen ett mail från en kille som ville bli sponsrad av oss. Han skrev att han åkt snowboard sen han var 7 år och syns mycket på tävlingar och att han vunnit någon tävling. Dock innehöll mailet en mängd stavfel, det var inga bilder bifogade, inga länkar till tävlingsresultat eller artiklar om honom. Vi struntade iallafall att svara på mailet, det kändes som att det var ihopskrivit på 5 minuter. Så om ni ska söka sponsor via mail, då måste ni lägga ner tid på det. Skicka med snygga bilder, många tävlingsresultat även om ni inte vunnit så det viktigt att veta att nu är med i tävlingar, skicka även med filmer och allt annat som kan vara intressant.

Så lägg tid på ert mail så kommer ni också få svar. Att bara skriva och säga att ni vill ha pengar funkar inte. Ni måste prestera något själva, och visa att ni presterar något!
De va ju lite det ja mena. berätta om dig själv och varför du tycker att du ska bli sponsrad. skicka med så mycket du kan med bilder m.m. Inte skicka ett mail om bara hur bra du är.

Nonchalanta företag!
Sen så handlar inte bara sponsring om att vara duktig. Detta mail fick jag från våran teamchef:

Hi

Regarding your question about what is usually done for National team riders, it
seems to
vary actually. First of all, do you already get any existing discounts for your
team or
opinion leaders? If you do not, then we can talk about setting you up with a
program for a
select few team riders that we would give you a discount for. This would then
give you a
bit more freedom to either give them the gear at a better price, or however you
see fit.

An ideal team rider is one that helps you sell kites. This can happen in a
number of ways.
Sometimes, riders sell kites just because they are very good riders, but the
best team
riders are not only good riders, but can also spread the information on the
beach about
the gear, help fix problems, tell people where to go to buy Naish kites, let
people try the
new kites, etc.

Really this just depends on what you think will help you sell more kites. Is it
having a
team rider who wants to go train in Brazil for 6 months a year? Probably not
unless they
are VERY good, or spend the other 6 months helping you sell kites at home in
Sweden.

Long story short, you know what would work best in your market. Is it best to
give
someone who is at the beach every day extra kites so they can let people try
them? Is it
more valuable to have a rider that is better than everyone else? Is it a good
option to
sponsor a guy who "has the loudest voice at the beach"? All of these things
make up a
good team rider, and it is up to you which person that is.

In any case, I will do what I can to come up with a discount program for you for
a team
rider if you don't already have one.
Hope this helps and talk to you soon.

Så detta är kanske nåt att tänka på angående sponsring

//H

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp