VitaBlixten
Medlem
Nordica Radict - för korta?
Kan låta lite korkat men jag gick och spontanköpte ett par beggade Radict utan bindning under nyårshelgen i fjällen. Har varit nyfikna på dom sedan de lanserades och tanken var att skrota min Shiros och flytta över bindningarna till Radicten. Nu börjar jag dock vela lite - Radicten är 185cm (finns bara i den längden) och Shirosarna 193cm - aldrig ägt skidor under 192cm (är själv 191cm, 90 kilo).
Tror ni jag kommer uppleva Radicten som miniskidor och hämmas av dem? Jag tänker att de är biffigare och med mer aktiv kant än Shirona som har fullrocker - och att detta kan kompensera för den kortare längden?
Till saken hör att Radicten knappast tål mer än en borrning till, så duger de inte är de skrot.
Era tankar?
Tror ni jag kommer uppleva Radicten som miniskidor och hämmas av dem? Jag tänker att de är biffigare och med mer aktiv kant än Shirona som har fullrocker - och att detta kan kompensera för den kortare längden?
Till saken hör att Radicten knappast tål mer än en borrning till, så duger de inte är de skrot.
Era tankar?