det spelar igentligen ingen roll om du faller från 2000 m eller 10000 m, du kommer till en viss gräns när luftmotståndet bromsar så pass mkt att du inte faller snabbare. Tror att det ligger någonstans runt 300km/h. Om man landar i en låång 60-70 graders sluttning med 4 meters lössnö så har man relativt(!) goda chanser att överleva. Om du har överlevt ökningen i lufttryck på vägen ner.
angående hans dropp: HELT SINNESSJUKT,
sen tycker jag inte att man ska hänga upp sig på ordet "skidåkning" det förknippar jag med svängar ner för ett berg. Det där är ett drop med skidor, ett sätt att åka, på samma sätt som att raila och hoppa. Skidåkning går väl ut på att söka adrenalinkickar och ha roligt, den där snubben har väl höjt sin gräns för var han får en kick så pass mycket att han blir tvungen att göra såna grejer.
Jag tror att ni dissar honom eftersom att ni själva inte ens skulle våga titta ut för kanten på något som var hälften så högt.
ni tycker säkert att det är skidåkning att åka ner för ett berg och droppa 3 meter? 6 meter? 20 meter? vart drar ni gränsen för var det slutar att vara skidåkning? Är det skidåkning att (som folk har sagt) att lägga upp lite snö innan ett trappräcke inne i stan, för att sen raila på det?
Alla gör vad dom vill med sina skidor/brädor utan att det är rätt eller fel...